Bilder

publicerat i Allmänt;
När man ändå är igång kan jag lägga upp bilderna på vad jag gjort!

"Inslagning" med cellofanpåsar







Jag har använt
* Cellofanpåse
* Papper (Canson)
* Häftapparat
* Mina hemmagjorda tvålar
* Dekorblommor
* Fjädrar
* Kort


Askar med "fönster"
Innan


Efter









Jag har använt
* Askar från IKEA
* Fjädrar
* Dekorblommor
* Plast (tjockare än OH-plast)
* Kort
* Glitterlim
* Mina hemmagjorda tvålar
* Sax
* Du bubbelhäftande tejp


Lera











Jag har använt
* Hobby Clay lera. Leran är av papper och lufttorkar.
* Akrylfärg
* Pensel

Jag plattade ut leran och tog olika stämplar och gjorde mönster i leran (se första bilden). Efter att leran torkat målade jag med valfri färg. Kom på att man kan göra olika mönster och saker med leran för att exempelvis ha som dekorationer på askar, scrapbooking osv. Men fick en till idé, man kan ha det som magneter. Låt fantasin flöda!




Provade att ta en trästämpel med akrylfärg och det blev rätt bra det med :). Blir jättefint på kort m.m.

Kommentera inlägget här :