Stöde

publicerat i Allmänt;
Tänkte lägga upp några bilder på det nya badrummet. Har knäppt en hel del bilder så vet inte vilka man ska välja, sitter och rensar nu, haha! Hann inte med att blogga nåt i helgen heller. I fredags var man hemma sent från jobbet och sedan i lördags var man borta från morgon till kväll och i igår städade jag hemma hela dagen. Skönt när man äntligen fått det fint hemma.

I lördags for jag ut till Birsta och handlade ett par tofflor till mamma som hon ville ha (morsdag-present) sedan for jag till henne och Jim. Jag och mamma for till Stöde en stund senare och hälsade på morfar som bjöd på goda pannkakor, efter den svängen for vi till Huberget i Stöde och gick på marknaden där, synd på vädret men vi trotsade kylan och regnet. På berget mötte vi upp kusin Vilma, moster Marlene och Tommy. Efter den svängen då marknaden slutade vid 15 for jag och mamma till Stöde-huset för att kolla på kusinbarnet som var med i barnkören. Det var så fint. Mamma, jag, morfar, Vilma, Marlene, Saga och Fredrik var och kollade på Emma. Efter musikstunden for vi hem till Matfors och umgicks där och åt middag för att jag sedan tog bilen hem. Det var en riktig mysig lördag och jag fick träffa mamma, var så länge sedan sist känns det som, haha!

Igår när jag städade var det skit överallt, snacka om byggdamm. Bytte vattnet flera gånger och det tog typ två timmar att damma min lilla etta. Sedan golvet tog en jädrans tid också. Men nu är det gjort. När köket blir helt klart ska jag göra en till storstädning så man verkligen får bort allt damm efter stambytet. Ska även putsa fönstren och sånt.

Ser knappt vad jag skriver för nu kliar det i ögonen igen och tårarna rinner. Har inte köpt ögondroppar ännu men vill inte ta en massa saker om det inte är allergi. Men nå verkar det vara att man känner av pollen. Det går upp och ner, förut var det jobbigt varje dag sedan försvann det någon dag och kom tillbaka. Hade lite problem igår och idag. Får se om man får mycket problem då får man väl överväga att ta tag i saken. Ska tvätta ögonen i iskallt vatten igen, det är så skönt.

Ska ta mig tid att göra mer tvålar, vill inviga dom nya tvålstämplarna. Kommer nu jobba hela denna vecka och helg för att sedan jobba nästa vecka också så det kommer bli många dagar i sträck man jobbar men sedan så när man får helg igen ska jag ta mig tid och pyssla lite grann. Känns som tvålgjutningen är ingenting man vill göra en arbetsdag för det tar sin tid. Är ingen nattuggla när man jobbar inte. Har sovmorgon imorgon men vaknar ändå tidigare när jag är ledig än när jag jobbar?! Det är inte roligt, men vaknar jag tidigt imorgon också så åker tidigare till jobbet.

Dagen på jobbet har varit lugn och det beror såklart på vädret. Vi hade typ 5 personer på hela dagen så det var bara och sitta och svara i telefonen och invänta att timmarna skulle gå. Fick gå fyra istället för sex iaf så det var ju bra.

Jag lägger upp bilderna i kommande inlägg!!!

Kommentera inlägget här :