Stockholm

publicerat i Allmänt;
 
Jag och Tessan åker iväg till Stockholm nästa helg :). Vi kommer bo i Kista som ligger ca: 1,2 mil från City. Ingen av oss kände direkt för att köra in i själva City, därför var det ett klokt val att välja Kista som ligger norr om Stockholm. Vi kommer att ta min lilla pärla, vilket verkade vara oroväckande för många men det ska inte vara några problem. Vi kommer att stanna flera gånger och låta bilen "vila" och vi kommer inte köra som galningar heller. Det ska i alla fall bli spännande. Vädret verkar dock inte lovande just nu men det kan bli mer aktuellt att kolla det i mitten av nästa vecka. Vill inte åka om det ska regna hela tiden. Men får se hur vi gör då.
 
Vi har inte pratat mycket alls, utan vi tar det som det kommer och det behövs direkt ingen planering. Som vi har tänkt är att på fredag åka ut till Skansen, Gröna Lund, Djurgården och på lördag åka in till City för att kolla runt och avsluta på Kista Gallerian innan vi beger oss mot Sundsvall igen. Kista Gallerian är större än Birsta och då är det stort.
 
Vill verkligen åka iväg. Första stopp har jag bestämt få bli på Statoil i Bredsand för att handla en morgonkaffe, haha! Vi kommer att åka vid sex på morgonen. Sedan kommer vi att bila hemåt redan på lördagkväll, det blir en kort visit med mycket körning men det ska bli så mysigt :). Jag kommer att ha en skön vecka nästa vecka. Ledig på måndag (eftersom jag jobbat helg) och då blir det tvättstugan. På tisdag jobbar jag nog 12-19, onsdag och torsdag jobbar jag 7-15 om jag minns rätt, och är ledig på fredag såklart. Skönt också med dagpassen så man hinner fixa för resan.
 
Man får sig en mini-semester denna sommar ändå. Att vara ledig tre dagar är ändå någonting. Helgen efter så är det Selånger och då kommer jag nog bara jobba till 13 på fredag och har ledig helg. Inte dum den veckan heller :). Kort därefter blir det ett nytt och bättre schema!
 

"...Stockholm i mitt hjärta!"
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mari:

Kista gallerian har vi varit i och det är inge speciellt med den. kanske större än just birsta city men inte större än hela området birsta. Så så stort är det inte. mindre butiker än vad det är i birsta, alltså storleks mässigt. Men kul att gå någon annanstans än hemma i birsta :)

Kommentera inlägget här :