Helg

publicerat i
Nu har jag äntligen "helg". Jag har jobbat fredag, lördag och idag. Är ledig imorgon och tisdag. Kanske måste åka in till jobbet en sväng imorgon eller tisdag men ska nog inte jobba då i alla fall. Sedan kommer jag vara ledig nästa helg, förhoppningsvis lördag och söndag. Men men, jobb kommer alltid före.
 
Jag hade tänkt städa och göra massa saker här hemma så man kan vara ledig dessa dagar men så blev det inte. Ibland kan jag få så ont i huvudet med illamående och kan inte böja mig eller röra mig utan att det ska kännas som huvudet ska explodera. Jag har bara huvudvärk några gånger per år och då brukar det vara för att jag är trött eller att det kommer från nacken. Jag gick och lade mig en timme förut men det hjälpte inte. FIck inte i mig mycket middag men det kändes lite bättre med mat i magen. Det brukar försvinna av sig själv annars får jag ta en alvedon som sista utväg. Tycker synd om ni alla som lider av migrän och ofta huvudvärk. Kan inte föreställa mig hur ni har det. Jag har mammas gener där vad gäller huvudvärken. Hon har aldrig haft huvudvärk i hennes 46-åriga liv.
 
Imorgon får man se vad man hittar på, hoppas på bra väder så man kan vara ute iaf. Ska nog till mamma och Jim en sväng imorgon eftermiddag så han får kolla lite på bilen. Tess och jag ska kanske hitta på nåt. Det är så många som jag skulle behöva kontakta och träffa. Jag ber om ursäkt till er som jag är dålig att höra av mig till, det är inte personligt och det är klart att vi ska träffas.
 
Hoppas energin kommer tillbaka så man kan plocka undan lite iaf och fixa lite pappersjobb och andra saker man måste ta tag i. Veckorna går så fort så man hinner inte med. Känns som man vaknar, åker och jobbar, kommer hem, äter middag, duschar och sedan lägger man sig och sover. Har tänkt på det, hur ofta städar ni i veckan hemma? Då menar jag typ dammar, diskar och så? Känns inte som man hinner med det när man kommer hem från jobbet. Undra vad som är normalt om alla typ städar en gång i veckan bara (på helger). Hur gör ni?

Kommentera inlägget här :