Gatufesten

publicerat i Allmänt;
Årets Gatufest har tagit fart. Var iväg en sväng igår med Tessan och Alex. Mycket folk, så mkt folk att man glömmer fort hur kaotiskt det är, haha. Jag var hemma vid fyra efter jobbet och gjorde mig klar och åt en lättare middag för att sedan gå över till dom innan bussen gick vid 18-tiden. Det var många år sedan man var på GF på onsdagen. Känns inte speciellt alls, bara en massa fulla ungdomar, men alla har varit ung en gång. Vi for hem med 21:15 bussen. Är det tragiskt eller bara en vuxenpoäng, haha!
 
Men det är bara mysigt att få gå runt och träffa en massa folk. Det blev självklart en langos ;). Jag börjar tolv idag för att stänga vid sju. Innan jag far ska jag gå med sopor och boka en tvättid. Hoppas det finns en tvättid imorgon för då slutar jag ett eller på söndag. Behöver kläder för en ny arbetsvecka, det går en massa kläder om man jämför med när man städade, då hade man arbetskläder och inte privata kläder, sedan när man kom hem blev det myskläder typ. Får ta vilken tvättid som helst bara jag hinner tvätta innan måndag. Nästa vecka jobbar jag sex dagar och då måste jag ha bra kläder :). Ska som sagt gå och kolla, kan inte boka tvättstugan på lördag ifall man blir borta i Torpshammar hela dagen. 
 
Det händer inte mycket idag då man kommer hem senare. Det är bara att duscha och äta middag sedan är klockan över nio. Lär ju bli en film bara innan man ska sova. Imorgon är det en lugn dag då man börjar sju och slutar ett, härligt!
 
Har plockat undan imorse iaf så skönt att man kan göra undan sånt när man börjar senare, för man orkar inte tänka på hemmet när man kommer hem senare och jag är van att sköta hemmet när man känner för det, nånting varje dag liksom och det skapar en stress för mig då jag känner att jag inte hinner med och man kommer hem slut till ett "stökigt" hem, det kan bara vara att man ser nåt på golvet eller att en tröja är framme. Helt sjukt, så har jag aldrig varit innan. Men det är för att man var arbetslös ett bra tag med några få arbetspass och det blev automatiskt att man lägger mycket tid på städningen här hemma.
 
I alla fall så gick vi igenom schemat igår och nu ska vi testa detta, vi har inte så mycket val. Men det känns hyffsat bra tycker jag :). Det är bara ett pass på söndagar som jag gruvar mig för men kom på att det vi kommer inte ha det passet varje vecka, kom precis på det och det känns genast mycket bättre. Jag trodde vi hade ett sånt här pass var, varje vecka. Men nu ska vi satsa på detta jag och E och göra vårat bästa för att de sista månaderna på detta arbetet ska bli så bra som möjligt.Sedan gäller det att satsa på att man får ett nytt arbete på en gång efter detta. När man idag är van att göra någonting hela tiden och att man är bland folk hela dagarna, ja, bara jobba så vill jag inte hamna hemma igen efter detta. Det är inte roligt att inte ha ett jobb att åka till.
 
Detta pass jag pratar om är 7-18 utan överlappning och det är stress hela dagarna. Från och med nu ska jag sluta tänka på jobbet varje dag. Kan inte tänka på jobbet när man är ledig och då man slutat för dagen, blir ju tokig då, tokigare än vad man är alltså, haha! Ta en dag i taget.
 
Oj, här går tiden fort, dags att fylla på vatten och lägga ner frukten för att börja gå ut. Har inte ätit lunch men ska göra det innan E går 15. Hinner inte äta när man bara jobbar en så får passa på.
 
Ha en bra dag alla!
 

Kommentera inlägget här :