Promenad

publicerat i Allmänt;
Har precis ätit frukost. Till frukost imorse blev det två rostade grovfranskor med ost, vilken chock ha? Det blev inte bara ett glas vatten och en hårdbrödsmacka med lite smör, haha! På en gång då jag vaknade bytte jag om och tog en promenad till affären, skönt. Men det var jobbigt att bära båda påsarna i en hand och mobilen i den andra, men det gick ju an. Backen är jobbigast upp men det flöt som sagt på. Det blir ingen Zumba nu på morgonen jag var helt död igår morse efter Zumba-passet. Men ska köra det under dagens gång. Vaknade med en väldans ben/höftvärk men det har inte med Zumban att göra för hade så förra veckan också. Man kan knappt gå men det brukar gå över efter någon timme :).

Idag blir det nog inte mycket som händer, är helt slut. Försöker vända på dygnet men somnar alltid vid 2-3 tiden och sedan ställer man klockan redan på 8-9 på morgonen, så slut är man hela dagarna. Förut kunde jag sova till närmare 10. Men ska försöka somna i tid därför ställer jag klockan tidigt. Det tar ett tag innan kroppen vänjer sig, skulle jag tro.

Ska ut till tvättstugan och se om det finns någon tid ikväll eller imorgon kväll. Ska ut till Birsta en sväng imorgon också. När man går ut till tvättstugan sedan ska jag passa på och kolla till bilen och fixa den så man inte har det allt för jobbigt imorgon när man ska ha bilen, haha! Larsa var här häromdagen och sprejade låsen med universalolja så det gick att få upp dörrarna men nu har det varit kallt några dagar. Ni ska ha sett vilket projekt det varit att komma iväg med bilen, skrattar bara när jag tänker på det.

Man får upp bagageluckan i alla fall och säterna har jag lagt ner, då får man börja med att krypa in i bagageluckan för att sätta sig i förarsätet och starta bilen, hämta borsten och skrapan, öppna dörrarna (från insidan) och backa ut ur bagageluckan och stänga luckan. Börja borsta och skrapa bilen. Men sedan när jag körde några dagar förra veckan var det samma veva. När jag parketat får jag gå in via bagageluckan och låsa dörrarna från insidan. Ni kan ju förstå hur det ser ut. Som tur är har man inte slagit i huvudet allt för många gånger ;). Men får se idag om man får in nyckeln i dörrarna, hoppas det. Annars är det ju inga problem.

Ska ta mig ut nu och kolla tvättider!
Ha en bra dag.

Puss & Kram

Kommentera inlägget här :