Bättre?

publicerat i Allmänt;
Det känns som värken i huvudet (bakhuvudet), nacken och yrseln börjar släppa. Man kan hoppas på det i alla fall för det är inte roligt och man har aldrig haft såna här problem förut, väldigt obehaglig känsla. Hade jag fått hög feber hade jag ringt 112 eftersom jag hade en misstanke om hjärnhinneinflammation eller nåt sånt. Låter överdrivet men kunde inte göra någonting, spyan i halsen och en svimmande känsla hela tiden. Det är inte roligt, speciellt när man har ont i huvudet och nacken någon gång per år bara, sedan kommer dessa problem. Visste ändå att förkylningen satt sina tag i dessa områden men som sagt ändå obehagligt.

Tog mig en promenad ner på Willys för att sträcka på mig och handla lite. Kände hur skönt det är att gå, varför gör man inte det oftare? Har iofs aldrig tyckt om att gå men är det kallt ute så blir det så uppfriskande på nåt sätt. Handlade en hårinpackning från Dove. Har testat Doves "Repair" shampoo
och balsam och det har fungerat jättebra så köpte inpackning i samma serie. Har inte gjort en inpackning på länge och jag känner att det är dags att ta hand om håret och mig själv.

Fick hem gelen och serumet idag också så det ska bli roligt att testa. Gelen har jag haft förut och den har fungerat jättebra, men det kanske bara var för att jag precis hade gjort en rakpermanent, men hoppas det funkar lika bra nu. Men har bestämt mig för att ta hand om mig själv och min kropp mer. Är för snål att gå till frissan men ska önska mig ett presentkort hos Trudes eller Jess när jag fyller år, får man se vad som händer. Ska toppa och tunna ur det bara.

Imorgon om man inte blir sämre ska jag ta pärlan till Birsta och köpa lite saker till stor gumman som fyller år nästa vecka :). Vet precis vad hon ska få. Passar även på att hälsa på mamma och ska ge henne den stora inslagningen som jag gjort. Funderar på att lägga i någonting mer men det får inte plats, får se om hon får lite tvålar på sidan om. Ska även in på Panduro en sväng och handla lite småsaker. Tänkte köpa mer tvålmassa och en annan doft och eventuellt en annan färg, men det känns dumt att göra mer när man för det första har en hel hög med tvålar och för det andra måste man ge bort dom man har först innan det är någon idé att göra nya! Jag och Therese funderar på att ansöka om "ute-försäljning" i sommar om hon kommer hem. Då ska vi sälja en massa tvålar och hitta på nåt annat att sälja, haha!

Ska kolla vad man ska kolla mer på imorgon om det blir en tur till Birsta. Sedan har jag bokat tvättid imorgon också, hoppas kroppen inte ger vika så man får mer problem. På fredag blir det en sväng till jobbcoachen för att sedan åka på fest :).

Puss

Kommentera inlägget här :