Zonterapi

publicerat i Allmänt;
Glömt att nämna att jag börjat läsa Zonterapi-boken. Vad intressant det är. Ska hjälpa andra som vill ha och behöver hjälp och behandla dom, men jag ska också använda mig av självhjälpen. Ska se hur det fungerar med magkatarr och nu mot förkylning ;).

Om det blir Birsta på onsdag ska jag köpa en golfboll. Ni undrar säkert varför jag ska köpa en golfboll?! Men syftet är just att använde bollen för självhjälpen till Zonterapin. Man kan använda en golfboll eller ett moppskaft. Tänk när ni har bollen i händerna och trycker runt i handen, ni cirkulerar runt olika zoner av kroppen då, simpelt. Boll för zonterapi i händerna och moppskaften för zonterapi på fötterna.

Vet vart alla zoner finns på kroppen, eller jag vet vilken punkt på händer/fötter som tillhör rätt organ eller vad man ska säga. Känner att jag mumlar på och vet inte ens om jag förstår själv, haha! Dags att stänga av datorn för dagen och kolla på teven.



Känner att man skulle vilja utbilda sig riktigt inom det här och ha en liten plats hemma, om man har större lägenhet vill säga. Men tänk att få inreda rummet med rätt stämning, ta fram filtar ifall kunden bli frusen. Man får tänka på det också. Under en behandling kan man bli frysen, illamående osv. Jag vet precis hur jag vill ha det.

Nu börjar Navy CIS och klockan 00.00 börjar Criminal Minds, me like!

Kommentera inlägget här :