Stambyte

publicerat i Allmänt;
Det har blivit vattenskada i två lägenheter ovanför mig och igår satte patrullen igång och borrade och allt som dom gjorde. Det var så klart jobbigt för det hördes som dom borrade inne hos mig men jag överlevde. Idag fortsätter dom och har nu hållit på i tre timmar och det låter värre, mycket värre. Springer mellan tvättstugan och längtar tills man ska ut igen. Har inga öronproppar heller och mina öron och huvud håller på att explodera (har känsliga öron). Men gick ut för en stund sedan och hämtade in sista tvätten och då stod två killar där, min hyresvärd och en annan kille och jag frågade om dom hade öronproppar. Vi surrade på en bra stund och jag fick öronproppar, haha. Man fick sig flera goda skratt, dom är så roliga. De sa också att det kommer till 90 % bli stambyte inne hos mig, snart. Det låter inte som många veckor tills dom ska sätta igång.

Jag vill egentligen inte ha ett stambyte, dock är mitt badrum väldigt slitigt och skulle behöva sig en förnyelse men följderna på det är jag inte riktigt okej med. Tänk att i minst 6 veckor ska man gå ut och duscha och gå på toaletten i en barack?! Har verkligen fobier för bajamajor/dass, ja allt som inte är en riktig toalett. Ringde mamma och jag får flytta dit ett tag om det behövs. Kollade på internet om stambyte och jag tänkte inte på allt annat som händer. Vattnet blir avstängt, det kommer bli mycket damm och skit i hela lägenheten. Jag kommer inte vilja göra mat bland allt som flyger runt. Har ju en sådan liten lägenhet så har ingenstans att ta vägen. Har någon varit med om ett stambyte?

Sitter med öronpropparna och det låter inte mycket alls nu ;). Tack killar!

Kommentera inlägget här :