Jösses ...

publicerat i Allmänt;
Jösses vad många julklappar det blev i år. De flesta klapparna har jag självklart gjort men det är ju ändå tanken som räknas :). Mamma och Jim får sammanlagt 26 stycken. Vissa är till dom båda och några är bara till mamma och några är bara till Jim. Har självklart julklappar till kusinen, kusinbarnen, morfar och Ida också. Mormor kommer jag inte träffa i jul men ska gå dit någonting imorgon eller nästa vecka. Då ska hon få någonting också :).
Utöver dessa paket så har mamma och Jim fått fyra stycken små portionsformar som dom hade önskat sig. Jag sa att dom kommer inte få så mycket mer än det, men det blev mycket mer, haha! Har aldrig gett någon så här många paket på en och samma gång. Jag har redan fått julklapp av mamma och Jim så jag kanske får hjälpa dom att öppna alla sina ;). Jag har glömt hälften av vad som är i paketen, haha. Så tokigt det kan bli!
Vet inte om jag nämnt vad jag fått av dom?! Jag fick två val: Antingen att få mer "pengar/presentkort" eller få mindre "pengar/presentkort." Kort och gott sagt. Man kan säga att jag har fått mycket hjälp av dom båda vad gäller ekonomin. Jim betalade av min skuld till Försäkringskassan som jag hade fått pga. att jag fått för mkt i bostadsbidrag. Dessa pengar fick jag av honom (det blev ingen skuld för mig)! Men sedan fick jag betala närmare 3000 kronor i restskatt i år och det betalade dom åt mig som jag nu skulle börja betala av. Men då fick jag bestämma. Antingen att bli helt skuldfri dom och få lite julklappar eller börja betala av dom och få mer i julklapp.
Jag som har en dålig ekonomi så vill jag inte behöva tänka på att betala av dom. Sätta in 50 - 100 kronor varje månad är ju bara onödigt, kommer aldrig bli fri den skulden. Det känns så himla skönt att slippa tänka på att betala dom :). Jag är skyldig mamma några tusen för de gånger man inte ha gått runt osv. Dessa pengar har dom släppt nu också. Men när jag har en fast heltidsanställning kommer jag börja betala av lite då och då. Eller ge dom bonus ibland.
Jag har hur mycket bilder som helst på julklappar och diverse saker. Julklappsbilderna lägger jag självklart inte upp här. Det får bli nästa vecka då man kommit hem igen :). Kommer lägga upp några bilder under kvällen. Ska se filmen "While she was out" som börjar 21 på kanal 9. Den verkar vara bra!
Längtar så mycket till fredag. Det kommer vara fullt upp hela helgen. Skriver mer om det imorgon.
På återseende!
Puss & Kram

Kommentera inlägget här :