"Made to go"

publicerat i Allmänt;
Long time no seen. Skämt o sido, det var inte så länge sedan jag uppdaterade sist. Sitter på jobbet och väntar på att det ska hända nåt. Det är ett gäng som är här men det är ändå lugnt. Kan passa på att uppdatera bloggen.
 
Helgen var mycket lyckad. Efter fredagens jobb gick jag och mötte upp Tessan för att få mig en promenad. När man ser henne lite bortanför är det någon som hejar och det var ju Carro :). Har inte träffat henne på ett bra tag och hon bor en bit bortanför mig. Det slutade med att jag och Tessan gick hem till henne och surrade ett tag för att sedan gå hem och dona på och göra sig klar för marknad. Mamma och Jim var hos mig vid halv sex och jag var hemma vid elva på kvällen, det var en mysig kväll på marknaden :). Kom hem med en långklänning, två väskor, fem trosor, chips, två shoppinglistor (man sätter på kylskåpet). Det var väl allt som jag köpte.och jag som inte skulle ha nånting, haha!
 
I lördags vaknade man tidigt, trots sen natt men solen sken och man kunde inte bara sitta inne hela dagen. Strax efter tio var man ute i Matfors hos kära mor och Jim :). Var hemma vid middagstid och kvällen blev lugn.
 
I söndags klev man upp tidigt för att sortera tvätt och börja tvätta kl 11. Efter att ha lagt in första tvätten promenerade jag bort till kära Nina där jag fick kolla på hennes gomage :). Sprang mellan henne och tvättstugan men det gick bra det med. När jag kom hem efter att ha tvättat klart allting så tog jag bilen till Birsta och småhandlade lite för att sedan åka hem, äta middag, pyssla och avslutade med en skön dusch.
 
I går jobbade man. Hade riktigt ont i huvudet hela dagen, men det var bara att bita ihop. När man kom hem blev det inte mycket. Innan jag for hem for jag in på macken och hämtade ut en bok som jag beställt. Det fick bli en verklighetsbaserad bok om en tjej som blev kidnappad som elvaåring och blev fri 18 år senare. Boken heter "A stolen life - A memoir".  Läste 50 sidor igår. Spännande men hemsk.
 
Idag slutar jag tre och då blir det bara att åka hem och byta om för att sedan gå till Nina och vara hos henne hela kvällen. Vi ska äta middag, äta gotta och se på film och umgås. Börjar inte förrän tolv imorgon. Skulle behöva städa hemma också för kommer stänga i flera dagar och då orkar man inte sätta igång och städa vid nio på kvällen. Har inte en dag ledig denna vecka heller, jobb från måndag-söndag. Tar igen det nästa helg då man får vara ledig fredag-söndag, längtar till nästa vecka, haha! Pratade med chefen igår och vi kommer snart ändra öppettiderna vilket innebär bättre arbetstider. Hoppas det blir bra. När E kommer idag ska vi se om vi hinner prata om hur vi ska lägga upp det nya schemat.
 
Har satt igång och pysslat igen. Har varit dålig på det, tyvärr. Men känns som man inte har tid och ingen plats. Känns jobbigt att sitta och pyssla i soffan, vill flytta till en trea så man kan gör ett fint hobbyrum. Eller en tvåa med ett stort sovrum där man kan ha ett stort skrivbord med datorn på ena sidan och hobbyplatsen på den andra delen, haha. Jag som vill ha fint hemma, kan ni tänka er hur det ser ut i mitt v-rum just nu bara för att pyssla med några ljuspåsar? Strykbrädan och strykbordet står och tar all plats på bordet och skrivaren står på soffan. Bor man litet så ser det ut sm det är saker överallt. Tänk hur stressigt och hur det ser ut när jag pysslar "vanligt" då hela pyssellådan står framme och alla saker är utspridda i soffan och på v-rumsgolvet, suck. Inte roligt när det är så. Det är roligt för stunden då man pysslar men sedan om man inte hinner/orkar städa undan blir jag stressad. Hoppas man kan flytta till större inom ett år.
 
Ser framför mig att man har ett litet hobbyrum med ett fint skrivbord där laptopen och lite småplock står, ovanför har man fina hyllor med många burkar där man sorterar så att man exempelvis har dekorationssaker i en, tvålsaker i en, stämpelsaker i en osv. Det bästa är om man får se alla saker lätt. Man får en bättre överblick av vad man har, nu ser jag knapp vad jag har. Lådan är under sängen och när man drar ut den finns det hundratals med saker och jag får gräva fram saker óch ting.
 
I förrgår testade jag göra egna ljuspåsar som jag velat testat i snart ett år men har ingen symaskin och det gjorde att jag tänkte bort den tanken. Men nu var jag inne på att testa och i förrgår när jag for till Birsta köpte jag fållband. Det går att fålla ihop påsen som jag gjorde av ett vitt lakan. Bilder och instruktioner kommer senare :). Känns som man aldrig är hemma och därför jag inte bloggar men ska se om man kan börja blogga via mobilen, om man orkar det. Det tar en sån tid.
 
Detta inlägg tog tid. Började skriva för över en timme sedan ;). Ska se om man kan göra nåt extrarbete här innan E börjar tolv. När hon kommer ska jag handla lunch och gå ut och sätta upp lappar som jag gjort för jobbet. Man får passa på när man är två. Vi kan inte gå iväg då vi sitter  receptionen själv.
 
Puss & Kram

Kommentera inlägget här :