Irriterad?

publicerat i Allmänt;
Dagen har varit jobbig idag fast ändå varit lyckad. Kom till jobbet vid 12 och skulle stänga 19 ikväll men banan har varit stängd hela dagen så fick stänga fyra. Kändes skönt för är helt slut alltså. Men det är nog bara för att det var lugnt på jobbet, hade det varit mycket som annars så skulle man inte ha haft tid att känna sig trött. Har känt mig lätt irriterad i några dagar också. Jag brukar inte vara det när man har "röda veckan" men det är nog kopplat med det. 

Jobbar bara två dagar till och sedan blir det Stockholm. Längtar så mycket så jag vill inte åka och jobba, jag vill bara sova till fredag, haha! Det är skönt att få sluta tre både imorgon och torsdag för man har mycket att göra.
 
Denna helg har bestått av jobb. Söndagen var jobbig då man jobbar 12 timmar själv utan avlastning, det är svårt att gå på toa och äta. Igår var jag ledig vilket var skönt. Hade tvättid 11 och skulle iväg på Birsta en sväng och sedan se om man skulle ut till mamma och Jim också. Men det blev två maskiner tvätt, hem och hänga upp all blöt tvätt, hämta mormor för att fara till Matfors, tog en promenad med Tejo, vi umgicks, fikade, åt lunch, moster och lilla kusin Vilma kom, vi tog en till promenad och kollade på några föl bortanför mamma och Jim. Jag tvättade även två maskiner till hos dom.Jadu, var mer gjorde vi?! Vi kollade i Jotex-katalogen där mamma funderar på att beställa en del.
 
Efter halv fem for jag och mormor till Birsta och vi strosade på där ett tag för att sedan skjutsa hem henne. Det var en underbar dag :). Mår så gott när man är där ute. Det är lugnt och skönt och mamma mår så bra, vilket gjädjer mitt hjärta <3. Vill man slappna av och bara vara så är det perfekt att åka till Matfors. Dom bor ovanför sjön så det är så vacker utsikt då man sitter på verandan.
 
Igår kväll kom Tess hit och umgicks några timmar. Jag färgade aldrig håret häromdagen utan det gjorde Tess igår och det blev jättebra. Då är man mörkhårig igen. Lika ovant som alltid, men man vänjer sig fort.
 
Det får inte gå långt mellan gångerna för kommer inte ihåg vad jag gjort eller vad jag skrev sist, haha! Jo, i helgen fick man beröm på jobbet, det belönades med fina ord och en vinflaska :). Förstår inte hur folk kan tycka om en så mycket, jag menar, jag är inte en dålig person men att folk kan vara som dom är mot en. En person frågade om jag hade jobbat med detta förut, förmodar att hon menar servicedelen men jag har ju ingen erfarenhet inom det och hon tyckte det var otroligt hur jag skötte allting och hur jag var osv. Detta är ett exempel på att man alltid ska vara sig själv. Man bockar och tackar för de fina orden och vinflaskan :).
 
Detta inlägg tog tid. Sofia ringde och surrade med henne ett tag, men ska väl avrunda av för att hoppa in i duschen. Ska också kolla om tvätten torkat. Man märker att den blöta tvätten torkar enormt sakta, det måste ha med vädret att göra eller för att det är rötmånad ;).
 
Puss & Kram
 

Kommentera inlägget här :