Blött

publicerat i Allmänt;
Jaha, det är fortfarande blött i badrummet. Det kommer att mäta igen nästa vecka. Det kändes tungt men men så är det. Några lägenheter har torkat på våningen längst upp så det kommer bli torrt här också så småningom. Förra veckan såg dom att taket i badrummet var bubbligt och det orsakades av vattenskadan ovanför mig. Det hade dom inte sett förrän nu. Dom satt en värmelampa mot taket så det ska torka fortare, men när han var här för en stund sedan så var värdet fortfarande över 100 och det är mycket. Det är i alla fall varmt och skönt och lampan lyser orange så det ser ut som det brinner, haha! Sedan är det en större fläck på golvet som inte heller torkat.

Ska inte tänka mer på detta det blir nog klart upp mot 10 veckor ändå. Hade ju räknat med det som max man ville att det skulle vara klart på 8 veckor till en början ;).

Fick sova länge idag, vaknade kvart över nio av mig själv. Varken byggarna eller klockan ringde. Mobilen hade dött. Ska ta mig en promenad och handla lite för att sedan kolla på olika recept och sedan göra ett schema hur mina vanor ser ut, ska ta med mig det på mötet imorgon.

Ska passa på att städa också när dom inte kommer mer idag. Tror inte dom kan göra mer idag eftersom dom kommer börja gjuta golven i lägenheterna som är torra. Känner att det måste ha torkat nästa vecka annars blir det tungt, det är ändå roligt när alla är här och när man vet hur fint det kommer att bli men när man vet att torktiden avgör allting så blir det påfrestande, när kommer allt bli klart liksom. Ska tänka bort tankarna och ta en dag i taget ;).

Funderar på att göra fler tvålar men kanske ska vänta. Vill köpa andra stämplar så man kan prova på att stämpla tvålar, det har jag aldrig gjort :).

Kramar

Kommentera inlägget här :