Städat och klart!

publicerat i Allmänt;
Nu är det äntligen städat och klart! Det känns underbart att det är fint igen :). Man börjar må bättre och bättre nu. Det enda som jag reagerar på är hur trött jag är, vill inte ens kliva upp på morgonen, men när man väl vaknat är det lugnt. Men så brukar jag inte vara. Hoppas bara att det är bättre i morgon för då ska jag nämligen ta en tripp med pärlan till Birsta och inhandla lite grann för lördagens festligheter. Då bär det av på fest där temat är 80-tal. Det ska bli spännande. Har inte orkat brytt mig i om vad man ska vara/ha på sig men nå vill man klä ut sig. Är det något tema eller maskerad då är det de som gäller. Har kommit fram till att 80-talet var det mycket neonfärger. Rosa, turkost, gult etc. Ska undvika rosa så mkt jag kan, är inte så förtjust i den färgen (men lite gör inget).

Snälla Nina ska låna ut ett par turkosa och ett par rosa leggings till mig, så någon av dom kommer det att bli. Ska försöka lösa outfiten så bra som möjligt men ideérna har börjat lossnat. Något sånt här kommer det bli:

1. Rosa eller turkosa leggings
2. Svarta benvärmare
3. Svarta pumps
4. Turkost/Rosa linne
5. Örhängen, halsband, armband i rosa eller turkost
6. Passande smalt plastskärp
7. Svarta skinntröja och åka i skinnjackan
8. En vit t-shirt som är slapp och hänger över ena axeln. Kanske kan hitta en billig t-shirt och klippa sönder kragen. Men ska ändå försöka hitta någonting bra att ha upptill.

Beroende på vad man har upptill så tänkte jag att man kunde ta bomull eller tunna strumpor på axlarna för att få till axelvaddar som var populärt på den tiden. Haha, ja, ni skulle bara höra vilka idéer man har ibland.

Jag är fundersam om man hade skinnjacka/skinntröja på 80-talet, är det någon av er som vet? Funderar även på att köpa toppen som jag vill ha, den kanske funkar också att ha upptill, vet ni om de hade randiga tröjor på 80-talet?


De här känns inte 80-tal, men kanske tillsammans med andra färger?


Efter Birsta-svängen i morgon ska jag hem och äta lunch för att sedan ta en promenad till Ninas jobb och hämta byxorna. Hoppas inte det är regn och rusk! Men blev ingen promenad idag så är bra om man skippar att ta bilen dit.

Måste skriva att jag är en väldigt stolt dotter till världens bästa mamma. Hon har börjat köra på körskolan nu. Samma skola och samma lärare som mig. Hon har berättat för alla så vi alla ska veta ifall hon inte skulle svara. Hon började denna vecka och har idag kört sex lektioner <3.

Frågade Jim häromdagen om dom kunde hjälpa mig att hitta rätt torkarblad till vindrutan för min tar knappt när det regnar, det är obehagligt att inte se. Har varit så några gånger när man kört motorvägen. Så vi for till Birsta en sväng igår, var riktigt skönt att få komma iväg. Det började med att Jim plockade upp mig strax efter 16 också for vi ner till stan för att hämta mamma på körskolan. Vi stod utanför Checkers och väntade ett bra tag men sedan så kom hon. Haha, just ja nu blir jag full i skratt. När vi stod och väntade där var det någon tok som stod och vinkade en bit bort, det var Peter från Baguetterian, han är rolig han. Efter att ha plockat upp mamma så sa Jim att vi skulle välja vart vi ville äta middag för han skulle bjuda. Det blev Birsta baren eller vad de heter, det var riktigt gott där, har kört förbi där och alltid undrat om det varit bra, men nu har man varit där också. Det rekommenderas! Jag tog en tallrik med pommes och chicken nuggets med sötsur-sås som serverades med sallad. Till det blev de ett glas vatten.

När våra magar var mätt och belåtna for vi till Jysk och jag passade på att gå till Rusta för att lämna tillbaka en matta, sedan gick vi in på Siba en sväng för att jag ville kolla på mobiltelefonerna en gång till. Efter den turen begav vi oss till BOOM och sedan till Biltema. Vi hittade de riktiga vindrutetorkarna så nu ska jag försöka att byta dom själv, det ska bli intressant ;). Men man vill ju lära sig! Sedan frågade mamma mig om höstskor och jag sa att jag bara hade dom jag har på mig nu (förutom klackskor/stövlar), sulorna har lossnat fram på den högra märkte jag för några veckor sedan, sedan igår när vi kollade så var den andra sulan sönder också. Då sa mamma att hon skulle handla ett par skor som jag kan ha tills vinterskona ska fram.

Klockan tickade på och vi for till Skokanonen - Hittade ingenting! For till skopunkten och vi var där 10 minuter innan dom skulle stänga. Så provade en massa skor i stressen. Hittade ett par men vissa var dyr men mamma skulle betala,  priset verkade inte spela någon roll, men det måste finnas ett stopp nånstans, så sa nej till vissa skor. Men hon köpte två par till mig. Ett par stövlar i mocka. Det är jättehögt skaft "övanför knäskålarna" men testade att vika ner kanten och det blev jättebra. Dom hade kostat 499 kronor men var nu nedsatt till 99 kronor. Sedan fick jag ett par låga skor. Skönt med nya skor som inte har klackar, klackar! Jag tackar mamma för skona och Jim för den goda maten och torkarbladen.

Förresten bytte mattan till en Kimono på Rusta. Tycker om är så fin och verkar vara riktigt sköna!


Kimono, 99 kronor på Rusta

 

 

Det är stl 38 i dom här men de känns som en stl 40. Men då kan man få plats med flera tjocksockar ;). Sedan kom jag på att man kan ju ha benvärmare också.


Jag har under kvällen också tagit bilder på lägenheten. Men får lägga upp dom i morgon om jag hinner. Efter Birsta och snabbvisiten med Nina blir det att förbereda för lördagen. Tror jag ska platta håret också men vi får se. Ska försöka uppdatera i morgon. Kan tänkas att man laddar upp bilder på lördagens outfit ;). Nä nu blir det en film och hoppas på sömn.

 

Puss & Kram

 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mari:

åhh. de säljs än. de nedre skorna. jag fick dem för två år sedan. jag var supernöjd med dem. nu fundera jag nästan på att köpa de igen. hur mcyket kostade de?

Kommentera inlägget här :