Arbete + Shoppning

publicerat i Allmänt;
I går mötte jag upp morfar efter jobbet och han fick följa med barnbarnet och kolla på massa kläder. Han tyckte det var så roligt. Handlade ingenting då utan i dag efter jobbet gick jag med Nina och Sandra och shoppade lite. När morfar begav sig hemåt gick jag och handlade några saker på Ö&B.

Efter dagens shopping kom man hem med en jättefin blus, ett par byxor och linnet från Gina Tricot som ni sett tidigare. Byxorna gav jag bara 79 kronor för på Bik Bok. Det var i storlek L vilket är för stort men det var stuprör så det var inte så stort nertill, man kan om inte annat dölja det med stövlar. Samma sak gäller upptill eftersom det är hög midja med dragkedja (ogillar verkligen hög midja eftersom jag inte kan ha byxor på magen) men då var det bara att rulla ner kanten vid midjan, inga problem alls. Självklart är det viktigt att man har långt linne för att dölja det också, haha! Se ni, det finns inga omöjligheter utan bara möjligheter.

Har märkt att jag börjat fått någonting för blusar, skjortor och jeans som man aldrig gillat förut. Men det är bara roligt att börja använda något annat. Köpte inte blusen i svart utan en med färg ;). Efter Birsta for vi till ICA Maxi och småhandlade lite där innan vi begav oss hemåt.

I morgon efter jobbet ska vi nog ta en sväng till och kolla in lite mer saker. Har några saker till som ska inhandlas. Men vet inte riktigt än vad det ska bli. Det är så mycket man vill ha. Men vet att jag måste handla några tröjor nu när man har 2 nya jeans och ett par nya byxor. En kofta och någon tröja och lite av de och de....Haha nej nej, skämt och sido.

Har glömt mycket som hänt känns det som. Förra veckan tömde jag mynten (tiorna) och köpte mig en ny plattång. Den plattången jag har köpte jag i 7:an så den är gammal och kan nog inte vara så bra idag. Har velat handla en länge nu men inte blivit av. Ska testa den igen för att vara säker att den tar bra på mitt hår, annars måste den bytas.



Shopping


Spraybalsam, schampoo, balsam, nagellack och värmeskydd


Remington plattång



Lösnaglar. 39 kronor på Ö&B. Billigt och hoppas på bra.


Linne, Gina Tricot, 129 kronor


Blus, 259 kronor på Rut m.fl (Har färgen som visas på första bilden).


Byxa av liknande siden-material.


Oj vad tiden går. Nu är det dags att börja steka lövbiffarna, så hungrig!

Puss





Kommentera inlägget här :