Lägenheten i bilder

publicerat i Allmänt;
Skrev igår att jag skulle lägga upp bilder på lägenheten när allt var klart. Har inte tagit några bilder på tavelhyllorna ovanför soffan men där ska de nog bara vara ljus, som vanligt får man aldrig till hyllorna. Men har i alla fall skruvat ner hyllan jag hade ovanför teven ;). Att det ska vara så svårt förstår jag mig inte på, det känns som de bara är att sätta upp någonting men så enkelt är det tydligen inte. Det är lättare att ha vanliga hyllor för där får man plats med större saker, tror det har mycket med det att göra.

För några veckor sedan funderade jag på hur man skulle göra med alla ljus, har inte så mkt plats här hemma. Tänkte först köpa sänglådor men då blir det så dammigt runt där. Men då kom jag på att man kunde göra om i byrån som står i klädkammaren. Har 3 stora lådor. I första lådan hade jag alla ljus, i andra underkläder och i tredje lådan alla "vanliga" linnen. Men då gjorde jag om så att första lådan är de bara Partylite saker nu, andra lådan andra ljus och saker och i tredje lådan underkläder. Har flyttat alla linnen till klädfacken i klädkammaren. Men nu har man en del nya saker man fått av Partylite så snart är det fullt där och då har jag ingen aning vad jag ska göra, haha!


Partylite-lådan


Andra ljus


Vardagsrum/Sovrum

Nytt svart överkast och 2 svarta kuddar (haft dom sedan tidigare)


Soffborden är i sin vanliga ordning ;)


Hade bara svarta "pinnar" i vasen innan men nu satt jag dit kvistarna från Selångers marknad också.


Bytt tillbaka till de vita gardinerna och köpt en till lampa från Clas ohlson


Satt upp speglarna på väggen där vägglampan en gång satt. Det enda som är nytt i denna bild är den svarta "blomman." Visste inte att dom finns i svart men överlycklig blev man i alla fall ;).


Är mycket nöjd med detta :). Köpte äntligen klockan som man spanat in länge. Finns på Clas Ohlson för endast 199 kronor.




Hade svarta strån förut men nu har jag Partylites doftstrån med den gudomliga doften "Himmelska päron." Har lagt ner doftoljan i dessa vaser.


Dessa kort kommer jag att byta ut till andra svart/vita bilder.


Köket









Ni vet ju redan historien om den här. Det är ett tvål-set som jag gjort om till ett disk-set, haha!


Hallen






Badrummet




Har inte blivit stora ändringar i badrummet och hallen, men det som är ändrat är man helt nöjd med. Nu gäller det att hitta på någonting annat för att sluta tänka på olika projekt vad gäller lägenheten ;).

Nu är det dags att plocka undan efter shoppingen för att sedan börja gå uppåt och möta Nina.

Kram kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mari:

du det dära är milt i dina ljuslådor mot för mina. ;) jag har fyllt en billybokhylla. och då har jag ett annat skåp med ljushållare. dock så står det någon enstaka i billybokhyllan oxå. kan inte elda glasljus (som står på ett annat ställe) och pelarljus. då E pillar och när han lagt sig så hinner jag inte elda innan jag själv ska gå och lägga mig.

Kommentera inlägget här :