Förändringar

publicerat i Allmänt;
God kväll. Hoppas ni alla har en trevlig fredag. Ville bara skriva att bloggen kommer och har förändrats lite. Har nu tagit bort menyn "Sälj-hörnan" eftersom ni läsare ser ändå när jag lägger upp inlägg på det jag vill sälja. Håller på med en ny header nu också, men som ni vet går det inte riktigt som man vill. Har också ändrat menyn "Träning" till "Hälsa".

Inte bara bloggen kommer förändras. Har pratat med läkaren igen angående magen. De senare månaderna har man haft mer problem. Jag vet att det beror på min livsstil men man tycker ändå inte att man borde ha så mycket problem. Var ute efter att få en remiss till sjukhuset för att gå igenom en gastroskopi men läkaren babblade bara på om att jag måste tänka på vad jag äter och dricker. Så nu är det upp till mig att ge det en chans för att kunna komma vidare om inte detta funkar. Men då är det som sagt att jag måste ändra livsstilen. Om jag försöker och det går fint men att jag ändå inte blir bättre så kan man nog komma vidare och få en remiss. Men läkaren var hundraprocentigt säker att allt handlar åter igen om min livsstil, eller snarare min kost.

Men då är frågan: "Vad ska man äta"? Vid magkatarr är det så mycket man ska undvika. Men får börja med att ta bort sötsaker, börja motionera, äta på regelbunda tider, inte dricka kaffe, te och alkohol. Börja koka maten eller göra mat i ugn (ej stekt mat), inte äta fet eller stark mat. Dags att gå igenom vad man har i frysen. Har en del saker som måste slängas eller ges bort.

Känner mig mer taggad nu än någonsin. Men har pratat med några nära och kära att de måste puscha och supporta mig, för det kommer inte bli lätt, det vet jag! Det låter som någonting riktigt hemskt har hänt, haha! Men dessa förändringar som nämnts ovan kan verka lätt för er, medans det är min största utmaning någonsin.

Har inget jobb som det ser ut nu nästa vecka. Men det känns faktiskt skönt. För då har man möjlighet att skapa sig dessa rutiner. Men den största utmaningen är kaffet, chokladen och att göra maten. Har ingen motivation till att laga mat, man gör det som är lättast att tillaga om man säger så. Är alltid van att steka mat också, men det ska bli intressant det här, haha!


Heja, heja, heja!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mari:

ett tips. göm stekpannan, eller gå ut med den i förrådet. då kommer du inte orka gå ut och hämta den, lite svårare för de gamla rutinerna att komma tillbaka då. kanske. ;)

Kommentera inlägget här :