Invigt mössan

publicerat i Allmänt;
Vad jobbigt, hade ställt klockan på nio i morse. När man vaknade satt man vid datorn en stund och åt frukost och sen somnade man om framför teven. Skittrött i dag. Bettan var här till tolv bara men kunde inte somna på några timmar. Men jobbigaste är nog att somna om, spelar ingen roll om det är helg eller inte.

Ska byta om och gå ut till tvättstugan och se om det finns tvättid idag istället så man kan åka ut till gumman tidigt i morgon för att vi ska kunna få umgås mer. Det verkar som hon inte kommer hem över Halloween heller.

Igår invigde jag den nya mössan också, ny och ny, köpte den för några månader sedan. Den var jätteskön och varm. Hade på mig sen-höst-vinter-jackan, vantar och mössan när man gick och mötte upp Bettan. Att det har blivit så kallt och mörkt nu, fast tiden går ju fort. Bettan sa att det skulle bli snö nästa helg?!

Om man blir hemma och bara tvättar idag blir resten av dagen lugn skulle jag tro. Trion (Tess,Tessan,jag) ska på bio någonting men det blir inte i helgen.

Ready to go! Ska ha en blomma på mössan, vet inte vart jag har gömt den ;).

Ha en trevlig lördag gott folK!

Kommentera inlägget här :