Dagen med .....

publicerat i Allmänt;
Dagen med mamma har varit jättebra. Jag tror inte hon och jag har träffats själv och haft mor och dotterdag sedan jag flyttade hemifrån. Har alltid varit andra med i bilden. Eller kanske har träffats nånting i småstunder men inte en dag. Jag körde hemifrån i förmiddags och for direkt till Fröken Fräken för att handla en blombukett till mammsen. Det blev en jättefin höstbukett med jättefina blommor i höstens färger (tog tyvärr ingen bild) men hon blev jätteglad.

Var i Matfors vid 11-tiden och då surrade vi lite, kollade runt på allt dom gjort i huset och alla projekt som ska göras, pew! Värre en mina ideér kan jag säga, haha! Dom ska måla om i hallen "nere" där dom har sovrummet, gästrummet, myshörnan, tvättstugan, bastun, potatisförrådet eller vad man ska säga osv. Sedan eventuellt måla om där nere vid garderoberna men den tapeten tycker båda jag och Jim är fin så mamma kanske ändra den idén :P. Sedan "entrévåningen" ska det tapetseras om i matsalen, vardagsrummet och hela köket ska göras om. Dom var inne på att bara göra om skåpluckorna och byta bänkskivorna men nu ska det tapetseras, bytas golv, alla skåp ska rivas bort och nya vitvaror ska handlas. Dom ska t.o.m byta plats på allt.

Jim ska göra klart den stora carporten. Marken är helt klar så det är bara att fixa väggarna och taket. Tredje våningen är jättesnyggt, där är hobbyrummet som dom nyss gjort om med nya möbler. Dit ska bara en speciell matta upp, sedan är den våningen klar. Älskar den våningen :P. Jag och mamma surrade om minnen därifrån. Förra året när vi alla firade jul där så blev mormor och "farmor" lite på sniskan och skulle spela biljard med cowboyhattarna, haha!

Sedan har vi också utestugan, där är det inte mycket som ska göras. Där har dom gjort klart allting. De är nån värme-sak som ska ut dit, sedan är den stugan klar. Dom ska även bygga ut altanen, från ena altanen till den andra (runt huset) där dom ska ha bubbelpool. När jag gick med dom på Selånger såg jag en svart snygg bubbelpool så den ska dom nog köpa.

Hmm, har nog inte fått med allting, men det låter väl bra dessa projekt? Förstår inte hur dom ska hinna med allting, för nu har säsongen i Hassela startat men dom ska inte ta husvagnen dit på ett tag. Men där ska förstugan målas och ett nytt golv ska läggas snart, men det tar inte många timmar för grabbarna. Allt kommer då bli snyggt när det är klart. Jag vill ju hjälpa till, tycker om att vara händig ibland :P.

Efter surrandet tog vi oss en lång promenad på över två timmar där vi kollade runt på alla butiker och gick runt. Det är väldigt fint där ute och man tror inte det finns så mkt som det verkligen gör. Skulle kunna flyttat ut dit om Willy's fanns, haha! Älskar Willys som ni nog förstår vid det här laget. Vi avslutade med ICA för att handla lunch. Mamma var så snäll och bjöd på det jag skulle handla. Vi köpte "färsk" sallad från salladsbaren, sedan TUC som jag fick smaka hos dom (mer om det nedan), en rischoklad och en cola. Som ni vet har jag bestämt att ha lördagar som en "njutardag." Det sjukaste är att det var inte ens gott, har kunnat vräkt i mig sån choklad snabbt. Har inte ens druckit upp colan. Vet inte vad som händer. Om man inte vill ha mer är det bara att slänga!

Jag tog med mig lite saker till mamma men man kommer alltid därifrån med någonting. Nu kom jag hem med en påse blomjord, jättefina påslakansset, lakan, färsk potatis som dom odlar själva. Vi gick även in på färgbutiken Colorama. Dom hade inte bara färg och sånt. Dom har mössor, smycken, smink osv. Kom hem med en gudomlig parfym för endast 99 kronor. Fanns en mascara där som bara kostade 50 kronor nu. Får ta en tur dit när man har slut på sånt.

Höll på  att glömma. Mamma undrade om jag ville ta skoterkortet i år, hon skulle betala för det om det var intressant. Ska tänka igenom det, men varför inte? Mamma tog skoterkortet förra året och köpte en egen skoter sedan har Jim en egen så klart. Kan ju låna någon av deras. Man kan vara i Hassela så mkt man vill och köra. Ska verkligen se till att vara där mycket i år. Har pratat med mamma och sagt att hon borde styra upp en helg med hela släkten. Vi alla träffas oftast bara om någon fyller år eller på årets högtider förstås.

Oj vad man skriver. Lika bra att sluta nu, ska gå ut en sväng snart och träffa Sandra. Men först får ni självklart lite bilder.



Parfymen luktar sött. Men då skämtade jag med mamma och kassörskan att om man har sött på sig kanske man tröttnar på sötsaker, de hade tydligen kassörskan hört - de kunde stämma ;).



Får se om den ska slängas eller ätas upp. Är inte sugen just nu!


Mmm, så gott. Mamma hade både paprika och sourcream & onion. Fanns dock inte Paprika på ICA men köpte hem en sådan. Ni måste testa om ni inte gjort det. Detta kommer bli mitt snacks om man är sugen på nåt. Smakar som Sourcream chips. Ska ta med några till Sandra ska hon få smaka också.




Tog inga bilder på potatisarna, men ni vet ju hur färska pärer ser ut ;)

Ha en fortsatt trevlig lördag!

Kram, kram


Kommentera inlägget här :