Pyssel

publicerat i Allmänt;
Som rubriken lyder håller jag på att pyssla. Kollar på idéer för julklappar och nu har man kommit på ännu en idé. Får se vad det blir, vet i alla fall att jag ska framkalla bilderna och kolla på lämpliga ramar. Sedan var jag inne på att dekorera glasburkar, det har man suttit med de senaste dagarna, fast har inte mycket av det rätta materialet hemma så därför sitter jag och mixtra i Photoshop för att se hur det kan bli.

Den nya idén är att göra en egen tavla (varit inne på det förut med inte blivit av) och nu är man åter tillbaka till denna idé. Funderar på att göra två olika till mamma och Jim. Ska lägga upp några bilder så får ni se hur jag har tänkt. Detta projekt kommer man behöva följande material:

* Hyllplan (ska köpa en lämplig hylla på IKEA som redan är vit så man slipper måla)
* Lim (måste limma fast två delar)
* Såg
* Vit målarfärg för att limma för det man sågar
* Bokstavs-stickers för att sätta på texten (vill helst skriva ut text men det kommer bli jobbigt med ett icke så bra resultat). Hoppas bara man hittar bra bokstäver!
* Liten, verkligen mini ljuslykta
* Porslinsängel
* "Hjärtformad-dekoration"
* Snöre för upphängning



Observera att bilderna är slarvigt gjorda och har inte kollat om de material jag vill ha fungerar. Måste se sakerna "live" för att kunna bedöma ordentligt. Ska kolla på eventuellt andra träskivor och kolla upp mått osv. Vad tror ni?

Undrar bara hur man kan göra två hål i hyllplanet för att kunna sätta ett snöre igenom för upphängning, några förslag?

Nu är det dags att fixa middag och sedan åter till projektet.

Ciao!

Kommentera inlägget här :