Mycket gott!

publicerat i Allmänt;
Nu är man mätt och belåten men vill ändå ha mer, mycket mer. Känns som det var några veckor sedan man åt en sådan go middag. Gjorde egna potatisklyftor och stekte lövbiff (av oxinnanlår), färska champinjoner och hackade paprika till, det låter inte dumt va? Oxlövbiffen är jättesmå och tunn så gjorde fyra stycken men vill nu spara två för att äta samma sak till middag imorgon, haha! Kom även på att jag har Porteröl i kylen och kanske har älgskav så dags att göra porterstek snart, den såsen är gudomlig, dreglar i princip bara på tanken ;). Visst borde man kunna göra porterstek av älgskav istället för fransyska/rostbiff?

Okej, välkommen paltkoma. Skit vad tröttheten slog till känner mig alldeles lam i kroppen men det är det värt!
Jim var här en stund förut och hämtade CV och vi snackade lite grann, trevligt! Hade hur stökit som helst när han kom, höll på att fixa för julklapparna (i det mån som går), så han fick givetvis inte kolla mycket eftersom det är julklappar till mamma och han, haha!

Ska kolla mer på mått och så för tavlan eftersom ängeln jag köpte idag är för stor för de måtten jag tänkt först. Ska då se ifall man kan ändra måtten, annars är det bara att hitta en annan passande ängel. Vill inte att tavlan ska vara för stor heller. Det kan då bli svårare att "placera" på en lämplig plats plus att om jag bestämmer mig för att göra två stycken vill man att dom ska hänga som ett par om ni förstår ;).

Imorgon när jag och Tessan far ut till Birsta ska jag kolla på Bauhaus och Byggmax för att se vad en spånskiva/träskiva kan kosta, förhoppningsvis finns det en skiva på max 1 cm (helst 0,5 cm). Återkommer mer om det.

Ska till morfar också på lördag har vi bestämt, eller kanske söndag får se. Men i helgen ska det bli av i alla fall.

Puss & Kram

Kommentera inlägget här :