Hemma igen!

publicerat i Allmänt;
Kom hem för en timme sedan. Blev en hel dag i Matfors och mycket mysigt var det. I går mådde jag inte alls bra, vet inte om det är en förkylning i kroppen plus att jag har mycket problem med magmunnen igen. Måste ta Omeprazol vid behov men har inte tagit en på två månader eller så, envis ;). Magen blev knappast bättre av allt gotta mamma och Jim bjöd på. Det blev två koppar kaffe, massa kakor/bakelser, chips och underbar lunch som jag även fick med mig hem som middag. Jim hade gjort egna köttbiffar (av älgkött) med en jättegod sås med grädde och pesto i och till det serverades färska pärer och en god sallad. Har kommit fram till att jag är känslig mot grädde (har reagerat förut) men det blev samma idag. Får så ont i hela magen, ner mot äggstockarna och ändå upp till revbenet, helt sjukt. Känns som allt ska explodera.

Under förmiddagen bakade jag och mamma bregottkakor, silviarutor och muslikaka. Skulle ha tvättat bilen också men orkade inte dona på med det. Tommy bytte vindrutetorkare i alla fall så någonting blev gjort, haha!

Mormor lånade bilen i förrgår så hon kom strax efter nio imorse sedan for vi upp till henne och jag körde vidare till stan för att hämta mosters gubbe för att vi sedan skulle till Matfors. (Jim, Uffe och Tommy skulle fixa klart det sista på carporten, skit vad snyggt det är alltså). Innan lunch for jag och hämtade Tommy, sedan åt vi alla lunch och fikade. Killarna gick ut och fortsatte jobbet medans jag och mamma umgicks och plockade undan. Bestämde mig sedan för att stanna kvar i Matfors för att sedan skjutsa mamma till Södra Berget för mamma och några arbetskollegor skulle dit och se en show och äta.

Har varit med om mycket angående körningen idag. För det första kör jag inte alls ofta, har bara kört i mörker några gånger, har inte kört "start i backe" sedan körskolan (endast två gånger där också). Har också gruvat mig för att skjutsa killar (har hört att det kritiserar, haha) och när mamma sa att jag skulle hämta Uffe idag så var det någon som blev nervös. Men det gick över fort, var inte nervös i morse alls. Fick bara bra kritik, haha! Konstigt det där ändå för har inga problem att köra andra. Har iofs kört en kille förut med två andra i bilen men men vet inte vad som gör det. Tycker mer om att ha folk i bilen än att köra helt själv också, hmm konstigt?! I alla fall så blev det en del körning. Körningen till Södra var jobbigt, när det är mörkt och att man aldrig har kört där, sedan att man fick göra en del start i backe. Just ja, det också! När jag hämtade Tommy och skulle tillbaka var solen så låg plus att den började gå ner vilket gjorde att den blev ännu längre och jag hade solskyddet nere och solglasögon men ändå såg jag inte vägen mer än två meter framför bilen. Det var riktigt obehagligt och hade situation varit värre hade jag fan stannat om det kunde ske utan fara. Kan ju inte köra om man inte ser.

Är helt slut men ska försöka pyssla lite nu och kolla vart alla julsaker ska vara. Har sovit max tre timmar i flera dagar i streck, men imorgon har jag tvättstuga 11 men ska sova till halv tio som tidigast. Ska till Tessan imorgon också och baka :).


Tessan (kommentar), vad roligt att du vill med och se Chris, Sandra vill också med så vi kan åka tillsammans :)

Vill tacka alla för en bra dag <3
Ciao!

Kommentera inlägget här :