God kvällens

publicerat i Allmänt;
Hoppas att allt är bra med er! Själv är det bra idag, tack och lov. Har haft huvudvärk och yrsel i två dagar men har hört att det går nåt sånt skit nu. Hade glömt bloggen för ett tag men nu är man tillbaka!

Kom nyss hem från Tessan. Vi har färgat hår och testat sminkning för lördagens maskerad. Det kommer att bli super, längtar! Jag ska vara "Black Angel." Har vingar och en sån där sak på huvvet, haha! Men vingarna är knäpp vet inte hur man ska få till det faktiskt men det ordnar sig på ett eller annat sätt. Ska testa outfiten imorgon så får man se hur det blir.

I dag for man till Birsta och handlade en "ficka" till mobilen, sedan en duk på IKEA (metervara). Efter mitt shoppande mötte jag upp mamma för att gå och kolla om vi hittade någonting till Saga som blir hela två år på lördag, vad tiden går fort. Vi hittade ett par fina byxor med en snygg tröja till. Jag ska ut i morgon igen och hitta någon leksak till henne också. Men tycker det är svårt att hitta leksaker till en tvååring, allt är typ 3+. Har ni några tips?

Innan Birsta ska jag till tandläkaren igen, yippie! Får se hur det ser ut nu. Känner av värk och irriterande tandkött...igen! Vette sjutton vad det är för problem, kör på bra tandborstning och Flux-skölj. Har haft 2 hål i mitt liv men nu ska allt hända. Fast det som är problem nu var att jag hade ett stort hål i en tand nere och det har dom inte gjort någonting åt förrän nu. Det har skapat mycket problem och därav smärtan och den irritation som jag har.

Tessan ska med också på Birsta-svängen så plockar upp henne vid tio-tiden skulle jag tro. Skönt att få bort det så fort som möjligt så man kan hem och städa och hem till den älskade tvättstugan.

Har fixat lite mer också och det är både ekonomiskt och påhittigt. Tyget jag köpte kostar endast 19kr/meter och tänkte ha det som en "hel-duk" över köksbordet och dom brukar kosta mycket. Men då köpte jag en stor bit för 32 kronor.

Sedan vill jag ha svarta lampskärmar vid sängen, köpte på Rusta för ett tag sedan men dom gick inte använda så lämnade tillbaka dom. Kom på att man kan köpa extra tyg och sätta fast svarta tyget på de bruna lampskärmarna, tadaa = Svarta lampskärmar för 6 kronor.
Just nu sitter tyget fast med svart tejp ;). Det är jätteroligt att hitta på saker och lösningar själv!

Förra veckan spanade jag in på Clas Ohlson's hemsida och såg jättesnygga granar som finns i två storlekar. En som är 70 cm hög och en som är 45 cm hög. Pris 199/149 kronor, dom kan jag inte finna lösningar på så dom för man köpa, haha!


Här är en bild på dom, direkt från butiken, haha!


Dags för duschen och sedan film.

Puss & kram

Kommentera inlägget här :