Roadtrip

publicerat i Allmänt;
I dag skulle man vakna till väckarklockan kl: 08.45 och få snooza ett tag, men ack så blev det inte. Vaknade istället 7.15 men låg kvar ett tag. Vid 9 imorse bedrog sig jag och Tessan först till Stöde för att hälsa på min kusin med familj. Dom har flyttat till hus och har inte varit där någonting så tänkte passa på nu. Efter det ville jag svänga in till morfar som bara bor en bit bortanför men vi båda var jättehungriga och då passade de väl bra med att åka till mamma och Jim i Matfors för att få i sig lite i magen :). Där bjöds det på en jättegod tacogratäng med sallad och tacochips. Vi fick även med oss massa älgkött (färs och skav).

Efter den resan for vi till Njurunda för att lägga in köttet hos Tessan's svärföräldrar för att vi sedan skulle åka till Nordljus (nordljus.net) och kolla på alla fina saker. Efter det for vi till hennes svärföräldrar igen och gick in en sväng och kolla på killarnas fisk de fångat samt för att hämta köttet. Efter det begav vi oss hemåt.

Blev en härlig trip idag och man blir alltid lika trött även fast jag bara körde till Stöde, hehe! Men är törstig och hungrig så kan vara därför. Nu blir det att fixa sig lite middag. Kanske lyxar till denna lördag med en till kopp kaffe!

Sedan frågade mamma om jag kunde ta Jim's bil några dagar denna vecka för att han ska till Ånge och jobba och det innebär att mamma ska ta bussen till Birsta - Matfors varje dag och sedan behöver hon handla mat någon dag också. Så hon frågade om jag kunde hämta henne nånting och skjutsa henne och handla. Det kan man ju. Men känner mig orolig igen och köra hans bil, nu sitter problemet bara i parkeringen (har inte gjort någon riktig parkering sedan uppkörningen) och har inte heller suttit och kört helt själv i bilen. Känns skönt att sitta med någon som har körkort haha. Fast kan ju köra själv men det är ju ändå bra. Blir nog bättre när man får sin egen bil :).

Nu som sagt blir det att tillreda någon middag. Ha en fortsatt trevlig lördag mina läsare!

Puss

Kommentera inlägget här :