Skoteråkning

publicerat i Allmänt;
Hoppas allting är bra med er och att ni haft en bra helg. Denna helg har bestått av mycket skoj må ja säga. I går blev det bowling och de gick inte så bra alls, fick en enda strike så Tessan gumman tog hem det och jag kammade hem andra plats :P. Efter det for vi hem till mig och vi sjöng massa Singstar innan den fjärde bruttan kom. Rebecka kom senare på kvällen efter hennes arbete. Riktigt roligt med Singstar fast man kan inte sjunga för fem öre men det spelar ju ingen roll om man skämmer ut sig, nej nej det är bara roligt haha! Innan bowlingen blev de middag med Tessan och Sofia också. Kvällen bestod av mycket skratt, sång, bowling och trevligt sällskap :).

I natt fick jag ett sms av Tessan att hon glömt fråga om vi skulle åka och hälsa på Jim och min mamma och det blidde en spontanresa till Matfors idag. När vi kom fram till huset stod de och väntade med sina skotrar (Jim har en och mamma har en). Jag for med Jim först sedan med mamma på sin skoter ut till andra sidan sjön. Sedan hämtade Jim Tessan och skjussade hon ut till oss. Där satt vi och surrade och fikade. Jättefint väder nu och det känns som VÅR, me like! Sedan tog jag mammas skoter och drog iväg med Tessan, oj oj vad det gick, haha! Så härligt. Sedan körde Tessan mig runt en sväng på sjön och jag drog iväg en sväng själv senare. Började tänka på vad som är härligast: Vattenskoter eller snöskoter? Vattenskoter har man iofs bara testat en gång och det var helt otroligt, att åka ut på svarta havet helt själv men snöskoter är lika befriande men tror ändå vattenskotern tar hem priset. Kan inte alls förklara varför. Vad tycker/tror ni?

Åt ingen lunch innan vi drog iväg så vi båda var riktigt hungriga när skulle bege oss hem så vi stannade till på Sibylla vid oss och handlade hem mat, så man har även tryckt i sig, snabbmat idag igen. Nu får man seriöst skärpa sig. Usch!

I morgon blir det Birsta med Tess. Ska strosa runt lite och se om man hittar någonting. Har en lista på småsaker som ska inhandlas :).


Vattenskoter, Bulgarien 2007

 

Tessan, Mamma och Jim

 

Vackert va? Här är sjön i Matfors. Mamma bor vid ett av husen där bilden visar. Tessan hade tydligen filmat mig också när man åkte själv men får se om man får upp en sån bild/film någongång :)

Nu blir det en dusch och mys resten av kvällen!

Kram

Kommentera inlägget här :