Godis...

publicerat i Allmänt;
Hoppas allting är bra med er, vad har ni för er en sådan fin lördagskväll? I dag har man legat i huvudvärk men är bra nu, sov inte mycket i natt. Bettan var här sent sedan fastnade man vid "Angry Birds" på mobilen ;). Att man kan bli så beroende av ett spel, illa! Sedan vaknade man vid 08 av att det var ljust. Måste skaffa mig rullgardiner, kan inte sova bra om det inte är kolsvart, vilket det inte kommer vara snart på sena kvällar/nätter heller.

Har nyss kommit från macken och handlade lite lösgodis (bara choklad) och en liten cola. Känner att man måste sluta upp med godiset, kommer ju få diabetes annars. Men det är ett under att man inte fått det ännu med tanke på mitt godisberoende som man alltid haft mer eller mindre. Vi har några i släkten som har och haft (dött) av diabetes. Det är på mormors sida, min mamma och mormors bror vad jag vet. Tror att mormors mamma också hade det!

I går innan Bettan kom fick jag åter igen en idée. Skulle kanske vara snyggt med en väggtext på väggen i hallen, har varit inne på dessa banor tidigare men tänkt att det kan bli för mkt när man har i kök och i vardagsrummet. Men satt mig vid datorn och hittade några stycken som man ritade av på vanliga A4 papper och klippte och målade svart, har nämnt tidigare att det är inte bra med vanlig målarfärg för att måla på tunna blad men ska köpa svarta och tjockare ark, men man måste ju alltid testa först och jag är nöjd (bilder kommer nedan).

Eftersom man inte mått så bra idag har man inte gjort så mkt, men självklart har man alltid gjort någonting ;). Har bland annat tagit bättre bilder av hallen, tycker faktiskt själv att hallen känns större och mkt mysigare nu än innan. Ändrat lite på "stenarna" i hallen. Sedan håller jag på med tavelhyllan ovanför teven, vet inte riktigt hur man vill ha det.

Det kan vara körningen som tar musten ur mig med tanke på huvudvärken och mer problem med magkatarren. Stress, nervositet och spänning, allt på en gång blir som en hormonladdad coctail, haha! Men bara ta en sak i taget och en dag i taget. Bara följa mitt eget motto:"Allting löser sig."

Bilden är tagen i trappuppgången (alldelens vid ytterdörren)

 

Den "egengjorda" väggtexten, hänger snett och lite konstig men det kommer att fixas ;)

 

 

 

Blev att man satt fast ljuset med häftmassa på hjärtat, haha!



Ska se tropical thunder ikväll, är det någon som sett den?

Ha en bra kväll allesammans! Kram kram

Kommentera inlägget här :