Ny header

publicerat i Allmänt;
Hej alla glada! Nu funderar jag på att göra en ny header, en "sommar-header." Med det menas att det ska bli en ljusare blogg, gillar icke ljusa färger men får se om man får ihop någonting bra. Kommer bara ha den för tillfälligt och återgår nog tillbaka den till den jag har just nu ;).

I dag har man tvättat och städat, blev en sådan fixar-dag. Ska börja jobba snart så då är det bra att man får ordning. Ska jobba på tisdag och då får man se hur arbetveckorna kommer att se ut, längtar till att få jobba :). Har även sökt en massa jobb, hoppas man får en fast anställning. Även om jag älskar mitt jobb som personlig assistent så skulle det vara ännu bättre att få en fast tjänst än att bara jobba som vikarie/extra. Har aldrig tänkt att arbeta inom vården/omsorgen även fast man älskar att arbeta med människor. Det är en aningens stor skillnad att arbeta inom vård än inom design som jag har trott varit mitt kall. Men nu söker jag jobb inom vården och tänker allt mer på det. Kan detta vara mitt kall? Nu blev det cirka 3 ansökningar som personlig assistent. Funderade ett tag på att utbilda mig till undersköterska men fick ingen bra respons på det, med tanke på hur svårt det är att få jobb som det. Där blir man skickad mellan olika ställen.

Med tanke på headern. Är det någon där ute som är duktig på att göra headers? Jag tycker om att göra det själv men inte om man ska testa på någonting nytt - ljusa färger, haha! Har knappt kollat på det ännu men roligt om någon annan kan hjälpa till. Hojta gärna till isåfall. Tänkbara bilder för den nya headern ser ni senare i detta inlägg.

I går umgicks jag med Tessan och vi såg filmen "The roommate" trodde den skulle vara riktig läskig men icke. Fast man ska inte säga att den inte vara spännande. Man satt nog mer helspänd i denna film än vad man gör på en rikig tortyrfilm. I dag umgicks jag med Tessan en sväng också. Vi tog Pärlan till OK för att tanka sedan ner på Willys och till Sibylla, mumma är det men ajabaja. I morgon är det nya tag som gäller. Har gjort matschema för hela veckan!

Nu sitter man och inväntar tröttheten. Förstår inte, de senaste kvällarna har man inte ens känt sig trött. Är helt klarvaken nu också. Jaja, man somnar alltid förr eller senare :). Ha en fortsatt trevlig söndag!




Hmm, jag vet! De svart/vita bilderna är inte direkt ljusa. Det skulle bli en dyster blogg med bara svart/vitt. Men men kanske kan göra en blandning! Får se vad man har för andra bilder. Får göra en prototyp.


Kommentera inlägget här :