"Kexchoklad-diet"

publicerat i Allmänt;
Nu är man nyss hemkommen från Rebecka och Reneé. Var meningen att man skulle komma hem i tid när man ska jobba i veckan här (har totalt vänt på dygnen) men men, ingen har väl dött av lite sömnbrist. Det går framåt med USA-filmerna. Dock har jag skippat de större projektet med att göra en historia om hela resan, det blev rätt mycket och lite svårt att fylla upp lite rum. Men lägger nog upp filmerna styckvis och kanske gör en liten historia. Får se vad som händer, det är bara så roligt att sitta med redigeringen :).

I morgon ska det även bli nya tag. Skulle börjat med en ny livsstil men då blidde man sjuk, så ska ta nya tag imorgon som sagt :). Har pratat ihop mig med brudarna nu ikväll så vi ska klämma in så många promender som möjligt under veckan (helst varje dag). Ska även övergå till min "Kexchoklad-diet" hört talas om den? Nä det kan ni nog inte ha gjort för den har jag hittat på själv, haha! Inte så bra men eftersom jag är så beroende av choklad och äter de verkligen varje dag. Har gjort det i många år. Men den senaste månaden har jag fått en chock. Förut kunde jag äta en 100 g Marabou chokladkaka men nu har man börjat handla 1 200 g chokladkaka, va? Det är helt sjukt. Kom på det häromdagen. Inte bra, konstigt att man inte fått diabetes än. Många i släkten har haft det. Min mamma har det, min mammas mormor och min mormors bror för några år av det (han skötte den inte, så det blev en tragisk död). Men iaf måste man ha en stålkropp för att kroppen ska ha pallat detta dagliga sockerintaget år efter år!

Återgå till "Kexchoklad-dieten." Förr när man åt ca: 100 g choklad varje dag (ibland mer, men aldrig mindre) bytte jag till 1-2 kexchoklad per dag. De visade resultat faktiskt. Därför blir det att återgå till denna diet. Men självklart ska man försöka att hålla ifrån kexchokladen också.

Sedan detta med vatten. Man ska dricka minst 1 l vatten om dagen och jag kanske dricker 1 liter vatten i veckan. Kan man bli yr och må dåligt av för lite vatten i kroppen? Kan må riktigt dåligt ibland, yr och tryck över bröstet. Kan detta bero på uttorkning?

Ska se över lite nu och ta fram tillbringaren så man har den till hands när man är hemma :). Det blir ju att man dricker om det finns vatten intill, men man går inte och fyller upp.

SKÅL!

Kommentera inlägget här :