Uppdatering

publicerat i Allmänt;
Nu kan man säga god morgon och tänkte uppdatera med en massa bilder när man ändå är igång :). Nu blir det bilder på julklapparna. Har slagit in sex klappar av nio. Eller det kanske blir åtta om man slår in tavlorna tillsammans.

Ljusen blev bra tillslut, men hade inte förstått dessa Rub-ons korrekt. Trodde man bara skulle ta bort plasten fram och bak. Satt och knåpade på det ett tag men orkade inte till slut så satt fast den på glaset och började gnugga och då lossnade den. Det är som när man sätter på tatueringar på barn fast utan att använda vatten då, hehe! Men det är typ samma sak. Halsbandssnöret som jag hade skulle jag sätta runt glaset men den åkte ner hela tiden, men nu gjorde jag som så att jag tog foliepapper (efter att man gjort allt klart) och virade runt hela glaset, även där uppe (för att förhindra att någonting kommer ner av misstag och förstör gelen), då satt snöret kvar och sedan tog jag julpapper och slog in, hoppas den håller sig på plats. Men det blev riktigt bra, efter lite krångel.

Har bestämt mig för att Mamma och Jim ska få ännu en julklapp, har nog nämnt det förut. Ville ge dom några ljus som kan "tillhöra" tavlorna. Hade en fin låda från PartyLite som jag tog och blandade fyra olika dofter från
PartyLite (tre av varje). I botten och runt lådan tog jag en servett och sedan i med ljusen. Hade ett vitt sidenband och klippte den smalare och gjorde som ett paket. Sedan slog jag in den i riktig julpapper.

Nu är det tre klappar kvar som inte riktigt är klara. Burken är kvar, har inte vetat hur man ska dekorera den på ett fint sätt men höll på med den igår och idérna har vaknat till liv igen så det blir nog jättebra. Jag ska baka någonting gott som ska i burken sedan. Ska baka risbräck i alla fall sedan blir det tryfflar, snöbollar, cornflakescrips eller hasselnötsfudge.

Tavlorna är också kvar. Det som ska göras på dom är bara se om det behövs fyllas i nåt och att ljusen, ängeln/hjärtat ska limmas/häftmassas på. Tror nästan inte man vill limma, för dom kanske vill byta plats på sakerna eller byta saker för att variera, då är häftmassa det bästa ;). Har spikat två mindre spikar på baksidan och virat runt ett snöre så den kan sättas upp. Det som blir som ett problem sedan är hur jag ska slå in tavlorna på bästa sätt?! Man får tänka på att tavlorna har en "underdel" och skulle den få någon typ av tyngd kommer den knäckas väldigt lätt. Måste ha ett bra skydd för bara julpapper går inte.

Funderade på att ta en kartong och lägga båda tavlorna i, men vill helst ha tavlorna för sig själv. För då ser de ut som att dom får mer, haha! Kartongen är stor för båda tavlorna ändå men om det blir så kan man bara lägga någon handduk eller något i kartongen. Men kom då på att jag har två påsar av tjockare papp som har en botten, vet ni vad jag menar? Tänkte om man kan ta dom och lägga i tavlorna i dom med lite skydd och sedan julpapper. En påse har texten: "Landstinget Västernorrland" inte så snyggt. Då kom man på idén att göra decoupage. Tog servetten med stenarna men det blir lite annorlunda eftersom påsen är rätt stor och jag tog hela servetten, då blir det alltså att två bilder (på servetten) blir upp och ner ;). Kollade nyss och limmet har torkat och påsen blir hård på något sätt av limmet, det är ju ett plus. Ska se om man ska ha dessa påsar innan jag gör mer decoupage (måste göra på alla sidor på båda i så fall).











Har olika utseenden på burken som ni kan se. Svarta bladet med ängeln tog jag från en blomma jag har och limmade fast ängeln på den. Funderar om man ska sätta fast den på sidan av buken eller på burken. Har även texten: "Mamma och Jim" funderar om den ska vara på papp-randen.








Påsen har vi här. Men tror det blir kartongen ändå. Kolla om man hittar någon mindre kartong så inte tavlorna åker runt så mycket.

Dags för frukost!

Puss & Kram

Kommentera inlägget här :