Jack Daniels

publicerat i Allmänt;
Har gjort klart decoupagen nu och är delvis nöjd. Ska låta det sista torka helt för att sedan kolla om det fattas nån bit någonstans så är det bara att stryka på det, sen helt klart. Var meningen att bara göra ett två glas till dom (som dom själv vet) men ville göra på en skål också ;). Ska överraska mamma och Jim med en skål med Jack Daniels och sedan köpa nötter och lägga i. Har svarta sugrör också som jag ska lägga ner i ett glas och ett ljus i det andra glaset. Nu höll jag på att glömma: Testade att göra decoupage på en kökshandduk också för att se om detta lim/lack fungerade. Det verka funka men man kan ju inte tvätta det eftersom lacket/limmet är vattenburet. Skålen behöver man bara diska invändigt med försiktighet och behöver då inte oroa sig för att den ska gå sönder (inte för att det är jordens undergång om det skulle hända).

Vad jag använde till dessa decoupage


IKEAS lilla skål (brukar ha dipp i dom)


IKEAS godis glas (som jag hade till geleljusen). 39 kronor för 6 stycken


Jack Daniels servetter, 10 kronor på DollarStore


Pensel från Panduro, 50 kronor
Lim/lack från Panduro, 90 kronor

Det är som nämnt tidigare mycket roligt och billigt att göra decoupage. Skulle skriva att det är lätt också men det är det banne mig inte, haha! Men man blir bättre och bättre.

Lägger upp resten av bilderna i kommande inlägg!

Kommentera inlägget här :