Inte okej

publicerat i Allmänt;
Förlåt för ingen uppdatering igår. Var fullt upp från morgon till eftermiddag/kväll. Mässan var helt okej och har gått med på att få en jobbcoach och väntar samtal från dom. Ska vara där varje dag i några veckor för att gå igenom vad jag har gjort, vad jag vill göra osv. Har bestämt mig att detta kan vara något positivt. Får gå på studiebesök och få en arbetsplats. Känner att jag vill arbeta som personlig assistent, administratör och receptionist. Kanske man kan få en bra praktikplats så man får en merit i alla fall eftersom jag har ingen dokumenterad erfarenhet som administratör/receptionist. 

På mässan fick man gå runt och surra med en massa rekryteringsföretag och andra yrken. Poliser var där för att få mig att börja plugga till det, haha! Aldrig. Skulle inte klara mycket av den utbildningen samt att man inte har en önskan om att bli polis. Valde därför en jobbcoach. Hoppas att det blir lyckat i alla fall. Har jag tid hos jobbcoach eller när man har praktik går riktiga jobbet före, det är ju bra.

Igår eftermiddag fick man åter problem med magen igen. Har fuskat med en massa kaffe och lök. Drack dock inte kaffe igår men åt lök. Då får man helt enkelt skylla sig själv. Två nätter nu har man legat och varit beredd att springa upp på toa för att kväljas men tur behövde man inte det. Stängde telefonen på ljudlöst redan vid 20 igår för att lägga mig och se en film. Men som vanligt kunde man inte somna förrän långt in på natten, inte okej. Man är övertrött på kvällarna därför man inte kan sova eftersom man sover så få timmar varje natt. Blir man ordentligt trött under dagen ska jag lägga mig och vila en kvart, då brukar man bli trött på kvällarna och kunna somna i skapligt bra tid :).

Tessan kom förbi en sväng igår också för att umgås ett tag. Hon fick kaffe och pepparkaka men jag stod emot, duktigt, haha!

Idag blir det bara lugnt, orkar inte städa eller göra någonting. Ingen idé heller för imorgon har man tvättstuga och då brukar jag alltid passa på att städa. Finns inget bättre att på samma dag: Tvätta, städa, bädda rent i sängen och ta ett långt och skönt bad. Nu blev man sugen på att ha en spa-kväll. Har nog spa-kväll idag istället, haha!

Kommentera inlägget här :