Handla

publicerat i Allmänt;
Ska ta mig en promenad till affären om en stund för att handla till bakningen. Ska bli riktigt roligt att få testa göra julstubben i år. Har sagt i alla år sedan jag köpte "Choklad-boken" att jag skulle göra den men nu tog jag som uppdrag att göra två stycken så hela släkten kan äta dom som efterrätt på julafton :). Det är en del som man ska ha men mycket av ingredienserna har man hemma. Mamma eller Ida ska hjälpa mig med stubbarna och vi kommer nog göra dom nästa fredag så man kan vara förberedd ifall det skiter sig, så man kan göra nåt annat eller köpa nåt annat, haha! Här nedan ser ni en bild på den goda stubben. Har stora fina tallrikar från IKEA (Dinera) som man kan ha stubbarna på. Sedan får man se vad man dekorerar tallrikarna med, har köpt lite smått och gott! Spännande ska det allt bli.

Vill skriva en sak här också men mamma läser tydligen min blogg så ska hålla på det ;). Hon sa att hon inte kollade på julklapparna men hon såg hela Jack Daniels-serien som mer eller mindre skulle bli en överraskning så skriver inget mer som handlar om julklappar. Eller Jack Daniels-sakerna visste dom om men inte att jag gjorde en hel serie så det skulle bli en överraskning (men ingen julklapp). Det kommer bli jättebra som jag har tänkt på att göra nu, ska handla för det idag också. Ni vet mer vad som fattas i julklapp så ni förstår nog också vad det är jag har ändrat på ;).

Ska byta om nu och sedan ringa Sandra och fråga om hon skulle med på affären.

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mari:

annars är ris alá mana gott som efterrätt på julbordet. nästan ett måste på mitt. köp färdig risgrynsgröt, vispa grädde som man blandar ihop med gröten. sen värmer man hallon i micron som blir varm. och så rör man så de blir liksom rinnande. det är så gott!!!!!! :) nästan så jag måste göra det dagen innan jul, men kan inte ha två stycken efterrätter, funkar liksom inte. och sen allt julgodis.

Kommentera inlägget här :