Älskade pärlan

publicerat i Allmänt;
Min älskade pärla gick igenom besiktningen utan en anmärkning :), kunde inte bli bättre. Besiktningen var redan betald också så behövde inte lägga ut för det heller.

Sedan man kom hem har jag försökt värma mig men inte lyckats. Håller seriöst på att förfrysa. Naglarna är blå fast det kan dom bli för min dåliga blodcirkulation. Hoppas bara inte det är en förkylning på väg så här veckan före jul. Nyser och har mig också men snart ska man dra iväg på julbord och börja sitt arbetspass. Mormor ska låna bilen också så ska köra och hämta henne sedan upp på Norra (där julbordet är) och sedan tar mormor bilen hem till sig. Ska byta om och göra sig klar innan det är dags att bege sig.

Skrämde Tess igår också. Vi surrade nån timma i mobilen och jag hade högtalaren på och sedan ringde det på dörren men brukar inte alltid öppna om jag inte väntar på någon så jag försökte koppla bort högtalaren och viskade satt de inte skulle höras att jag var hemma (det är väldigt lyhört här). Men det gick inte så fortsatte att surra och då ringer ett nummer som jag inte känner igen så jag svarar, men hann inte säga det till Tess men tänkte att det är ju lugnt det går fort med den som nu ringer. Det var en mamma i en värdfamilj som söker en Au-Pair utanför Stockholm och familjen var intresserad av mig. Har aldrig fått ett samtal från familjer som är intresserade, utan bara mejl. I alla fall så surrar den här mamman i en halvtimme och det ringer flera gånger på andra linjen och det piper flera gånger - Då har man fått massa sms och missade samtal. Sedan hörde jag att någon skev på msn och då var det Tess hon frågade vad jag gjorde och att hon blev orolig. När samtalet var slut ringde jag tillbaka till Tess och hon vart jätteorolig men jag fattade inte varför men sedan sa hon att: Ja, men först säger du att någon ringer på dörren sedan bryts samtalet och man får inte tag på dig. Haha stackars gumman. Hade inte tänkt på att jag precis nämnde att någon var på dörren. Förlåt igen gumman, var inte meningen!

Kan ta detta om Au-Pair senare men ska åka om en liten stund så måste göra mig klar!
Ha en fortsatt trevlig onsdag!

Puss & Kram

Kommentera inlägget här :