Marknad

publicerat i Allmänt;
Hoppas det är bra med er alla läsare. Synd att vädret är som det är idag när det är marknad och allt. Man man ska inte klaga för det blev en otrolig dag i alla fall. Kommer inte ihåg vad jag skrivit sist men det har hänt lite saker. Kan ju börja med ett mindre roligt ämne.

Har kommit fram till att jag är "mer eller mindre" laktosintolerant, i alla fall mot grädde. Gjorde pannkakor i torsdags med grädde och sylt till. Det gick hur bra som helst. Men i fredags hade jag problem med magen innan man skulle äta resterna till lunch. Då blev det lite mer grädde och sen small det bara. En jädrans magont och en del mindre trevliga saker. Har känt av glass förut men inte nyligen. Andra laktosprodukter är inga problem, men just grädde. Åt mycket kasslergratäng förut som innehåller en del grädde. Kan knappt äta det längre för får så ont i magen så vet inte om man ska skratta, gråta eller svimma. Men är det inte konstigt att man bara kan bli extremt känslig då och då? Fattar verkligen ingenting. Mjölk har jag inte direkt känt av heller, men dricker det knappt numera.

För att tala om roligare saker så var jag på marknaden idag med mamma och Jim. Dom var så snäll och hämtade mig. Men det fanns nog en baktanke med det skulle jag tro. Dom kom nämligen in med en LCD tv. Mamma har haft teven förut och har alltid haft ett öga på den ;). Fattade ingenting, hade aldrig förväntat mig den surprise, surprise. Fick också en 500-lapp av Jim för att kunna shoppa någonting på marknaden också fick jag en jättefin softshell jacka av honom. Ingen dålig dag idag, och det är inte ens min födelsedag, men ändå hurra, hurra, hurra. Fan vad dåligt, haha!

Man hittade en del på marknaden också. Kom hem med 14 par strumpor, 4 par servettförpackningar, en gudomlig hjortkorv med vitlök och kvistar/blommor eller hur man nu ska kategorisera dom.

Festen avslutas dock inte här inte. De skjutsade mig till Marco Polo där jag lyxade till det lite extra med en pizza och sedan tog jag en sväng på macken och handlade lite LÖRDAGS-godis. Har inte druckit någon dricka eller ätit choklad sedan förra helgen. Klapp på axeln!

De fina servetterna - 4 för 50 kronor



14 par strumpor 100 kronor


Köpte 2 par ankelstrumpor i jättehärlig kvalité. Tänkte ha dessa strumpor när man har fotvård. Har ett par Spa-strumpor från Oriflame men dom är flera år gamla. Kom på att dessa funkar nog lika bra.


Fick inte så bra bild på jackan!



Kvistarna/blommorna ser inte alls fina ut på bild. Men lovar att dom är riktigt fina :)


Fina teven :)


Nu har filmen "Den perfekta stormen" börjat som man ska småkolla på innan filmen "Mothman" börjar klockan 22. Måste ju inviga teven :). Ha en fortsatt trevlig lördag.

Puss och kram

Kommentera inlägget här :