Shopping med ...

publicerat i Allmänt;
Shopping med STORA bokstäver blidde det idag kan jag lova. Jag och Rebecka var ute i Birsta till 10 och jag kom hem 5. Fast de är klart, vi gick till henne direkt och åt middag och umgicks lite mellan det, men det blev en heldag i Birsta, me like. Hade mkt som skulle inhandlas och fick hem allt förutom ett nytt skohorn, men de jämnade till sig när man kom hem med lite saker som inte var på shoppinglistan ;). Vi båda handlade rätt mkt och när vi hade handlat allt utanför själva IKEA hade vi lite påsar och sånt redan då. Men sedan när vi kom till IKEA var hela vagnen full, vi hade ingen aning om hur vi skulle få med oss allting hem (på bussen), de var nästan som man ville ringa en Taxi. Fast sen när allt blev nerpulat i IKEA´s kassar och pappåsar blev de mkt bättre. Men nå roligt hade vi i alla fall på bussen. Vi kom inklamsade med 4 st stora kassar med fullt av saker, en tårta och en påse med hämtmat. Folket på bussen skrattade med oss, det var en rolig upplevelse det, haha.

Hela kvällen har bestått av målning och pyssel. Köpte ramar och "dekorationskvistar" som behövde målas, men fick slut på färgen så ska ner till Ejes imorrn och handla mer färg så det blir klart. Förresten har jag nog glömt nämna att Jotex-sakerna kom igår? Blev mkt nöjd med alltihop i alla fall.

Sedan fick jag äntligen mitt vinägerset som jag sett på BOOM, det ska vara 4 vita flaskor med tillhörande svart platta. Men när man kom hem och började packa upp allting hade de såklart glömt den. Det vara bara ringa dit och berätta och de förstod på en gång, alla visste om händelsen och alla var besviken av det som hänt. Men det gör ingenting, det är ju sånt som händer. I morgon skulle Rebecka till Birsta igen så hon kunde hämta den, så snällt :).

Bjuder på lite bilder på dagens shopping sedan blir det att poppa popcorn och fixa dipp framför filmen, "The boxer".

Kvistarna och en lampa från IKEA, har inte plats i fönstret för tillfälligt så den får stå på golvet.

Införskaffade fler vita korgar. Har fyra likadana under tv-bänken.

Söta små hjärtan med text från BOOM

Vinägerset från BOOM

Hjärtformade bakformar, mjölkskummare, vita stora koppar (4 st) och svarta härliga koppar (6 st).

Nymålade träramar med konstkort.

Köpte 2 sådana ramar, med plats för "annat". Tänkte att man kan ha de söta små tomtarna från Jotex i denna ram i jul eller någon annan söt figur med en fin bakgrund (bild). Som sagt har alltid mina ideér ;). Mden dessa ramar får man plats med andra saker, haha.

Löv-lyktorna från Jotex.


Utöver detta handlade jag DVD-skivor (fodral), svart tejp, hänglås, vita saker som man ska sätta fast kablarna med. Handlade nog en del saker till som jag inte kommer ihåg. Nu blir det att poppa popcorn. Puss på er.

Kommentera inlägget här :