Krångel

publicerat i
Nu var det ett tag sedan, har ingen lust att sitta vid bloggen när den ska krångla och vara så konstig. Men ska fortsätta börja blogga riktigt igen :). Veckan som var jobbade jag några dagar, var och shoppade med morfar och Rebecka sedan middag med Rebecka och nu har vi börjat köra Buzz och Guitar Hero igen. Har inte använt mitt Playstation på evigheter så det är väl dags att ta upp Tv-spels "tönten" igen, haha! Har även handlat en till mobil och så nu nås jag på båda numren.

I veckan blir det mer jobb som det verkar också blir det boxning igen och ska även städa ur mammas lägenhet eftersom hon nu har flyttat :). Bra att tjäna in lite extra pengar. Sedan har jag bakat kladdkaka och invigde de nya bakformarna. Gav bort en till mamma, morfar och en till Jim, det var så gott så tyckte dom.

I går hade jag och Rebecka det bra roligt. Vi började prata om Halloween och jag berättade vad jag skulle vara. Jag har funderat på ta en brun-utan-sol dusch till den jag ska vara men vågar mig inte på det ifall det skulle bli fläckigt. Då började vi diskutera puder och foundation och jag började kolla runt på H&M och sånt och upptäckte ett bra puder och det visade sig att hon hade med sig ett i väskan och vi testade i ansikte och på halsen. Haha vad vi skrattade, men det såg ju riktigt bra ut ändå men man var lite ovan att se sig själv brun, man är ju inte det så himla ofta ;). Vi tog bilder på sminkningen för att se hur det såg ut i "kameraljus" om det blev fläckar men det såg hyffsat ut. Ska bjuda på några bilder och nu kommer det även avslöjas vad man ska vara men det gör ju inte så mkt :). Det var i alla fall svårt att få bort pudret sedan, vi gnuggade allt mkt. Det är bara bra att det sitter där för då slipper man nog tänka på det under festen.

Undra vilken man ska ta hjälp av när pudret ska på eftersom man kan nog inte göra allt själv då det ska pudras i ansiktet, halsen, armarna och även på baksidan av nacken. Kommer dock köpa mig ett par strumpbyxor så man slipper tänka på att pudra benen. Halloween-outiften kommer bestå av en fransklänning, ett band på pannan, en lång grön fjäder, små andra fjädrar lite här och där, sedan kommer det även att färgas hår, ska bli riktig mörk igen. Kommer även platta och fläta håret. Nu är Halloween-looken klar.

Det ser dock inte så brunt ut på bilderna men det blidde det kan vi lova :).

Vill påminna er igen att kolla på bloggen i Firefox och helst inte i Explorer. Ha en fortsatt trevlig söndag.

Kommentera inlägget här :