Bulgarien 2007

publicerat i Bulgarien;
Denna härliga resa delade jag med Tess. Vi lämnade Sverige för två hela veckor. Minns hur nervös man var för att flyga och åka i väg två veckor själv bara sådär. Men det gick ingen nöd på oss inte :). Vi spenderade inte hela resan själv utan hade kontakt med killar från Göteborg som vi hängde med i en vecka. Kan dock inte nämna så mkt om dom som jag gärna hade velat, vet inte om en speciell kille av dom läser bloggen. Ingen stor risk för det men ifall att så behåller jag dessa "hemligheter" för mig själv. Det var några år sedan denna resa ägde rum så det blir inte mycket information. Kan nämna lite andra saker.

Den här resan blev en riktig party-resa. Vi festade i två veckor, förutom en dag när vi umgicks med två av killarna. Men annars så levde vi på Tequila och Baileys, nu har man fått upplevt en sån resa och det är ingenting som vi kommer att ångra.

Eftersom man varit på lite resor under åren så har jag alltid velat testa på vattenskoter - utomlands. Men eftersom det inte blev av när man for i väg till Bulgarien med mamma och Tessan (2004) och inte på Turkiet-resan med Tessan (2005) så var det tredje gången gillt nu. Det blev att jag for ut själv på svarta havet, så nervös man var. Men glad att jag gjorde det och längtar till nästa gång :)

Bulgarien är ett härligt land, bra väder och bra med shopping. Vi åt mkt gott, shoppade och gjorde även nagelförlängning, vilket vi ångrade när vi kom hem eftersom naglarna blev sig aldrig lik mer.

Hemresan var jobbig, vi kom hem ett dygn försent och det innebar att vi missade "gratisdagen" på Gatufesten. Det var inte bara jobbigt på det sättet utan planets vingsystem hade gått sönder, det slutade med att tekniker från Schweiz fick komma till Bulgarien. Detta gjorde min flygresa mycket bättre, eller inte. Men vi kom hem med skinnet i behåll.

Hotellet


Här var vi lite lulliga. E som är en av killarna var på vårt hotell och gick hem vid halv 5 på morgonen.




Svarta havet



Här är man på väg ut


Där ute åker man



De goda rullarna som man saknat så mkt sen sist man var i Bulgarien.





Nagelförlängning

De har gått över 3 år men denna person är speciell och kommer alltid finnas i mitt hjärta. Då är det starkt.

Kommentera inlägget här :