Bloggtorka

publicerat i
Nu är det bloggtorka igen men som vanligt har det varit fullt upp. Det är ändå skönt att ha mkt att göra men inte om man räknar med plugget då, hehe. I veckan har jag pluggat,, varit hos tandläkaren, fått främmande av mamma, Tess och Jim men inte samtidigt då ;). Sedan har jag packat och rensat mkt under veckan också!

Igår var det en rätt konstig dag. Jag mådde bra hela morgonen och dagen, sedan en timme efter lunch så började jag känna mig att jag bara ville spy men hade inte ont i magen och var inte illamående, sedan sköjdes (eller hur det stavas) säkert 15-20 ggr men ingenting alls kom upp. Först fattade jag ingenting men sedan slog det mig att det är  magmunnen/magkatarren. Detta har bara hänt 2 ggr förut i samband med alkohol men så var läget inte igår, nu måste jag börja skärpa mig och undvika saker som jag vet att min mage inte mår bra. Det är bland annat:

*Kaffe
*Vitlök
*Lök
*Stekt mat
*Undvika STRESS

Ska hålla mig ifrån det nån vecka och se om det blir bättre. Har ni några tips som kan jag göra denna sak bättre kan ni gärna meddela mig det :). Hade bestämt en date med Bettan igår men när det blev så här avvaktade vi lite grann men hon kom vid fyra igår och vi åt jättegod sallad (men jag fick undvika lök och BBQ kycklingen) Hmm, men men det gick bra ändå :) Sedan såg vi film, Äntligen Midsommar och surrade resten av kvällen/natten!


Idag blir det bara lungt tänkte jag, ska plugga lite faktiskt sedan blir det att packa lite grann!

Kommentera inlägget här :