SKAKIS

publicerat i
Nu har det varit bloggtorka igen, men får skriva lite mer denna gång då kanske ;). Det har varit mkt denna vecka. I fredags förra veckan började jobba min första dag, vilket gick bra för det blidde ju helg på en gång, hehe! Det hände en fruktansvärd sak i onsdags också men kommer gskriva mer om det senare i detta inlägg.

I lördags var jag bara hemma och satt lite med Indesign för att designa ett nytt magasin. Anledningen till det va att jag ville se om jag fortfarande har kunskaper i programmet. Har inte suttit med Indesign på över 1,5 år när jag gick Tidningsdesign kursen, men kunskaperna finns kvar :). Kommer lägga ut bilder när det är klart. Först tänkte jag göra ett litet magasin för att bara designa lite si och så men kom på massa olika saker jag skulle kunna göra så det blir en större tidning :). Kommer göra ett reportage om USA resan och ett reportage om "mitt liv" eller det kommer inte direkt vara så, men man kommer förstå mer när man ser tidningen. Tänkte göra ett riktigt bra magasin igen som jag kommer kunna ha som en portfolio om jag söker jobb inom design. Då kommer det stå information om mig och det är ju bra.

I söndags var jag med Therese Å som har kommit hem från England, vi beställde pizza och snackade flera timmar. Blev inte jättesent eftersom jag skulle jobba på måndag. Btw, kommer aldrig mer äta pizza, jag mådde så illa hela kvällen för jag blev äcklad mätt, huvva!

Sedan i veckan har jag bara jobbat och varit helt slut. Haft ont i kroppen på nåt konstigt sätt, men har inte städat (jobbat) sedan förra sommaren så det blir jobbigt för kroppen innan man vänjer sig :).

I onsdags for jag till mamma i Skönsberg efter jobbet. Ska sova över här tills på lördag eftersom jag har lånat ut min lägenhet till Carro och hennes brittiska kompis :) Dom kom förbi igår och hämtade nycklarna och vi snackade lite. Sedan sov mamma faktiskt hemma igår också. Men nu kommer jag få vara själv i hennes lägenhet restan av min vistelese eftersom hon bor hos Jim i hans hus :).

Therese Å kom hit också och vi tog en promenad och skulle ner på Sibylla i Skönsberg för att äta, det var då någonting hände. Jag visade henne vart jag ska flytta och efter det gick vi ner för långbacken vid OKQ8 och rätt va de är står en liten kille på 5-6 år framför oss och ska gå över på OK sidan med full trafik från båda håll. Vi visste inte vad vi skulle göra, rätt va de va står han i mitten av körbanan och tralla på. Sedan hade vi en vit skåpbil på våran sida av vägen och bakom den ser vi att en bil kör 30-40 km/h och Therese sa: "NEJ", då kände jag att pojken kommer bli överkörd eftersom bilen på den andra sidan skulle inte ha en möjlighet att stanna. Då vet jag inte va jag tänkte men jag skrek NEJ, STANNA och rätt va de var stod jag också mitt i vägen och stannar pojken, sen på 1 sekund kom bilen, där det då kunde bli en smäll. Har aldrig skakat och varit så rädd i mitt liv. Kunde knappt gå sedan och hjärtat var nog i halsgropen. I efterhand fick jag fråga Therese vad jag gjorde och vad som egentligen hände. Man tänker mer och mer på det nu och jag kunde likaväl ha blivit överkörd när jag sprang ut eftersom jag kollade inte om det kom bilar från min sida, om det hade hänt mig nånting hade jag inte kunnat rädda pojken. Men men han är oskadd och det är jag glad för :)

I dag blir det bara lungt. Skulle ha  varit med Bettan men vi ska träffas en annan dag istället. Ska väl gå på Hemköp och handla lite bröd och en chokladkaka och mysa lite :). Ska börja med middag snart också.

Ha en forsatt trevlig torsdag!

Kramar

Kommentera inlägget här :