Ser inte fram emot....

publicerat i
......denna sommar. Det är skönt att sommaren äntligen är kommen men det kommer inte bli mkt sommar för mig. Jag har nu fått 6 veckors sommarjobb och ev. 1 vecka till. Jag börjar jobba redan nu på fredag och skolan fortsätter. Det kommer alltså bli heldagars jobb och kvällsplugg. Inte alls lockande. Mitt uppe i allt kommer en flytt för mig också, vilket jag ser fram emot. Men det kommer bli så mkt hela sommaren nu. Men är glad att jag har jobb men inte att jag måste plugga också. Men allting löser sig och det vet jag :)

Igår var det lördag och då var man hemma och hade ett riktigt dåligt humör, inte bara för att utan allting jävlades i princip. Gårdagen skulle bjuda på tvättning, städning, rensing av avloppen, morotsbröds bakning och ev. fest på kvällen. Men jag blev bara hemma för hoppade in i duschen vid 21:30 och då var allting äntligen klart.

Vad var det som gick så fel då? Allting va jättebra, kände mig taggad efter första ronden till tvättstugan. När jag kom tillbaka började jag med avloppet i handfatet på toan. Skruvade lös alla dagar, precis som jag gjorde sist. Men vattnet rann aldrig ner fortare så jag började skruva bort delen som är längst upp, och de skulle man inte ha gjort, för den ska man inte tydligen ta bort. I alla fall slutade det med att efter mkt om och men ringde jag till Mitthem jouren som skulle komma under dagen. Tänkte inget mer på det när jag väl lugnat ner mig. Sedan när det var dags att hämta sista tvätten och städa upp båda tvättrummen (hade 3 fulla IKEA kassar med tvätt) var mkt 40 graders tvätt och mattor. Precis när jag kommit till tvättstugan ringer killen från jouren och säger att han är utanför mig...Oj oj oj fick stressa ordentligt. När jag kom ut frånt tvättstugan mötte killen mig för han ville hjälpa mig med att bära tvätten, vilken gentleman och vilken snygging. Han är nog den snyggaste killen jag sett på länge :). Han fick till allting så det var ju bra.

Sedan i fredags när Bettan var här vässade vi min eyeliner och la det på en tallrik sen. Så igår när jag skulle diska allting hade jag glömt det, vad händer då? Hela diskborsten alldelens svart, tallriken alldelens svart och på nått sätt har de hamnat eyeliner på diskbänken och golven, det va droppen. Bara ta fram Svinto och gnugga. Förstår inte hur det kunde vara eyeliner överallt, till och med på badrumsgolvet. Då fick jag nog.

Sedan när jag bakade hamnade de smör och margarin på golvet, har ingen aning vad jag höll på med hehe. Men nu är det rent och fint här hemma iaf :). Men hann då inte med att åka till festen.

Oj vad jag skriver, men nu är det dags att plugga för morgondagens dugga.

Ha en bra dag, Kramar!

Kommentera inlägget här :