....

publicerat i
Helgen: Hela helgen har jag haft främmande av T. Vi har bland annat ordnat i lägenheten, druckit vin, gått ner på stan, tvättat och gått till mamma min för att vattna hennes blommor. I lördags blev det Porterstek till middag, mumma.

Lägenheten: Nu har det börjat hända en del saker i lägenheten och jag får allt mer ideér på saker och ting, vilket inte alltid lätt ;). Jag har under några gånger använt mig av betongstenar. Dels till sängen (som nattduksbord) och som tv-bänk. Under flytten fick grabbarna bära alla dessa stenar vilket dom inte var glad över. Men det skulle bli bättre för dom om jag skulle använda dom igen. Så nu har man lovat det och så blidde det. Använder stenarna nu vid sängen igen och 2 stycken i hallen. En idé som jag haft var att måla dom svart och det har man också gjort :P. Kommer visa lite nyare bilder i detta inlägg eller i nästa. Men det blev mkt bättre än vad man kunde tänka sig.

Vad mer för ideér har man fått? Jo, detta med avskärmning mellan säng och soffan (som jag visat i tidigare inlägg), men den idén är över i alla fall, kommer köra "öppet" bara. Vad mer? Jo, eftersom jag bor på bottenvåning nu kände jag att man behöver hindra insynen lite grann. Då var jag inne på att köpa speciella gardiner som täcker fönstret. Men det blev insynskydd med mönster i stället. Det blev också bra.

När jag var i Birsta med mormor och Tessan köpte jag en svart kappa till köksfönstret som jag då tyckte blev bra, men nu när man börjat se hur de ser ut här kändes det inte riktigt bra. Fönstret kändes för öppet och visste inte vad jag skulle ha. Men i kväll har jag hängt upp svarta fransgardiner och den svarta panellängden som jag hade i vardagsrummet i förra lägenheten. Visst kan man få en känsla av att detta passar bäst i ett vardagsrum men jag tycker det blev bra i köket också. Det är vad jag tycker är bra som räknas ;)

Nu orkar jag inte skriva mkt mer, ska upp och jobba imorgon bitti igen. Bjuder på uppdaterade bilder på lägenheten i nästa inlägg.

Kram kram!

Kommentera inlägget här :