Jobbigt!

publicerat i
Nu sitter jag och skriver ett CV. Igår hittade jag en tjänst som Grafisk Designer i Borås. Det är jättelångt till Borås men det här kan vara mitt "drömjobb". Jag är en tjej som alltid se mig att bo kvar i Sundsvall eftersom jag trivs här och har min familj och alla mina vänner här. Men vad ska man göra?

Det känns som jag har ingenting att förlora på att söka jobbet men samtidigt känns det som att jag förlorar allting. Men iofs så har jag nog ingen stor chans att få jobbet eftersom jag har skrivit att jag är från Sundsvall men har även skrivit att om de anser att tjänsten skulle passa mig så är inte en flytt eller avbrytning av mina studier ett hinder, som vem vet egentligen =).

Jag har grubblat sedan flera månader tillbaka vad som kommer att hända när jag inser att jag är klar med mina studier. Jag läser inget program så ingen examen får man. Sedan bor jag i en studentlägenhet så vad händer när jag inte studerar längre och inte får ett jobb? Jag har en lägenhet med massa möbler och saker och jag inte flytta in allting hos någon annan.

Jag och en kompis pratade lite om framtiden gällande karriär, studier och eventuellt flytt från sin stad. Jag tror att jag vaknade upp riktigt efter vårat prat och det känns också riktigt jobbigt på något sätt.

Men nu är det väl lika bra att skriva klart och skicka in mitt CV, sedan får man helt enkelt se vad som händer!


Kommentera inlägget här :